دوربین اصلی گلکسی S25 و S26 سامسونگ به سنسور قدیمی گلکسی S22 مجهز می‌شود

سامسونگ از همان سنسور به‌کارگرفته‌شده در گلکسی S22، در گوشی های گلکسی S23 و S24 استفاده کرده است. هم‌اکنون افشاگر معروف اطلاعات، Ice Universe، ادعا می‌کند که این غول فناوری کره‌ای قصد دارد برای دوربین اصلی گلکسی S25 و حتی S26 نیز از همین سنسور قدیمی استفاده کند.

دوربین اصلی گلکسی S24 استاندارد به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL GN3 مجهز می‌شود

یکی از کاربران شبکه اجتماعی X با انتشار پستی، عملکرد دوربین گلکسی اس ۲۴ استاندارد و آیفون ۱۶ را مقایسه کرد. نماینده اپل نه تنها رنگ پوست را به‌درستی ثبت می‌کند، بلکه تصویر روشن‌تری را نیز تحویل می‌دهد. البته، این روز ها عکاسی گوشی های هوشمند به‌طور قابل‌توجهی به ترفند های نرم‌افزاری هوشمندانه در کنار سخت‌افزار متکی است. اما همیشه ارتقا سنسور یا لنز ها برای بهبود الگوریتم پردازش تصویر مفید خواهد بود، زیرا که اطلاعات دقیق‌تری را برای پردازش ارائه می‌کند. واضح است که به‌کارگیری یک سنسور برای ۴ یا ۵ سال متوالی ایده‌آل نخواهد بود؛ به‌خصوص با توجه به آنکه سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنسور دوربین تلفن های هوشمند است.

مقایسه عکسبرداری آیفون ۱۶ و گلکسی اس ۲۴

دوربین اصلی گلکسی S24 از سنسور ISOCELL (S5K) GN3 برخوردار است. طبق گفته سامسونگ، اندازه این سنسور 1/1.57 اینچ بوده و وضوح ۵۰ مگاپیکسلی دارد. این سنسور دارای تکنولوژی Dual Tetrapixel RGB Bayer بوده و از فیلمبرداری 8K با ۳۰ فریم بر ثانیه، 4K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و FullHD با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

با وجود آنکه گلکسی S24 و S24 Plus هنوز از سنسور تصویر قدیمی برخوردارند؛ اما رقبای سامسونگ مانند گوگل، وان پلاس و شیائومی همگی به سراغ استفاده از سنسور های بسیار بزرگتری رفته‌اند. به‌عنوان مثال، پیکسل ۹ و شیائومی ۱۴ به دوربین اصلی با سنسور 1/1.31 اینچی مجهز شده‌اند. وان پلاس ۱۲ نیز از سنسور 1/1.43 اینچی بهره‌مند بوده که از نمونه به‌کارگرفته‌شده در گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس بزرگتر است.

همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، قطعاً استفاده از سخت‌افزاری قدرتمندتر در مدل های پایه و پلاس سامسونگ می‌تواند نتایج بسیار بهتری را ارائه کند. استفاده از سنسوری بزرگتر برای دوربین اصلی، در شرایط نور کم بسیار مفید است. همچنین باعث کاهش نویز در تصاویر گرفته‌شده در طول روز خواهد شد.

طراحی گلکسی S25 پلاس سامسونگ را ببینید

نظر شما چیست؟ آیا به‌کارگیری همان سنسور قدیمی برای دوربین اصلی گلکسی S25 و گلکسی S26، ناامیدکننده نخواهد بود؟

نوشته دوربین اصلی گلکسی S25 و S26 سامسونگ به سنسور قدیمی گلکسی S22 مجهز می‌شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.