اپل دوباره پادشاه شاخص رضایت مشتری شد؛ اچ‌پی با جهش چشمگیر به رتبه دوم رسید

در آخرین گزارش شاخص رضایت مشتریان آمریکا (ACSI)، اپل بار دیگر به عنوان برترین برند در حوزه کامپیوترهای شخصی شناخته شد. این شرکت با کسب امتیاز ۸۵ از ۱۰۰، توانست جایگاه خود را به عنوان محبوب‌ترین برند در میان کاربران مک و آیپد تثبیت کند.

اما خبر جالب توجه این گزارش، جهش چشمگیر شرکت اچ‌پی است. این شرکت با کسب امتیاز ۸۴، به رتبه دوم این فهرست صعود کرد و تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به اپل قرار گرفت. این در حالی است که سامسونگ که سال گذشته با اپل به طور مشترک صدرنشین این شاخص بود، امسال با کاهش یک امتیازی به رتبه سوم سقوط کرد.

بر اساس این گزارش که بر اساس نظرسنجی از ۱۳ هزار نفر در یک سال گذشته تهیه شده است، میانگین رضایت مشتریان از کامپیوترهای رومیزی در سال ۲۰۲۴ اندکی کاهش یافته است، در حالی که این شاخص برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها افزایش یافته است.

عوامل مختلفی مانند طراحی محصول، سهولت استفاده، کیفیت ساخت و پشتیبانی مشتری در تعیین رضایت مشتریان نقش دارند. به نظر می‌رسد اپل با تمرکز بر نوآوری و ارائه تجربه کاربری روان، توانسته است همچنان رضایت مشتریان خود را حفظ کند.

با توجه به رقابت شدید در بازار کامپیوترهای شخصی، شرکت‌ها مجبور هستند به طور مداوم برای جلب رضایت مشتریان تلاش کنند. انتظار می‌رود که در سال‌های آینده شاهد رقابت تنگاتنگی بین اپل، اچ‌پی و سایر رقبا باشیم.

نوشته اپل دوباره پادشاه شاخص رضایت مشتری شد؛ اچ‌پی با جهش چشمگیر به رتبه دوم رسید اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.