وزیر ارتباطات: بهبود کیفیت شبکه در اولویت است، فیلترینگ در دست بررسی

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تشکیل تیمی برای بررسی مشکلات شبکه و بهبود کیفیت اینترنت خبر داد. وی در حاشیه نشست خبری اخیر تأکید کرد که وزارتخانه به دنبال ارتقای قابل‌ملاحظه کیفیت ارتباطات است و به زودی خبرهای خوشی در این زمینه به مردم داده خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم، کیفیت پایین اینترنت است، افزود: “ما متعهد هستیم که مشکل کیفیت پایین اینترنت را به صورت جدی پیگیری کنیم و به نتایج خوبی برسیم.”

در خصوص موضوع فیلترینگ، وزیر ارتباطات ضمن تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری در این حوزه خارج از اختیارات وزارتخانه است، از ارائه پیشنهاداتی برای بهبود شیوه‌های مدیریت فضای مجازی خبر داد. وی ابراز امیدواری کرد که این پیشنهادات بتواند به تغییر رویکردهای موجود در زمینه فیلترینگ کمک کند.

اظهارات هاشمی در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر، رئیس جمهور نیز بر ضرورت بازنگری در سیاست‌های فیلترینگ تأکید کرده بود.

کارشناسان معتقدند که اظهارات اخیر مقامات حکومتی نشان از آن دارد که دولت به دنبال اصلاح رویه‌های موجود در حوزه فضای مجازی است. با این حال، هنوز مشخص نیست که این تغییرات تا چه حد گسترده خواهد بود و آیا منجر به رفع کامل فیلترینگ خواهد شد یا خیر.

در روزهای آینده، چشم‌ها به اقدامات عملی دولت دوخته شده است تا ببینیم آیا وعده‌های داده شده در خصوص بهبود کیفیت اینترنت و اصلاح سیاست‌های فیلترینگ محقق خواهد شد یا خیر.

نوشته وزیر ارتباطات: بهبود کیفیت شبکه در اولویت است، فیلترینگ در دست بررسی اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.