ارزش هر توکن همستر کامبت چقدره؟

فقط چند روز تا ایردراپ همستر کامبت باقی مونده و در این مطلب می‌خوایم با همدیگه بررسی کنیم که ارزش هر توکن از همستر کامبت حدودا چقدر می‌شه و هر کاربر بر این اساس، چقدر پول گیرش میاد!

تعداد اکانت‌های فعال همستر کامبت!

حدود دو سه ماه پیش بود که همستر کامبت تعداد بازیکنان خودش رو بیشتر از ۲۰۰ میلیون نفر اعلام کرد و حتی بعد اون رفت سراغ ادعای معروفش برای رسیدن به یک میلیارد یوزر که از همون ابتدا هم می‌شد حدس زد یه جورایی فیلم تخیلی اونم از نوع هندیه! البته با فعال شدن فیچری که تعداد بازیکن‌های فعال هر بات رو نشون می‌داد و از طرفی کش دار شدن بازی و بد قولی همستر برای عرضه توکن‌ها در اواخر جولای، ریزش همستر کامبت شروع شده به‌طوری‌که تا ۸۵ میلیون اکانت فعال رسید و الان که نزدیک به ایردراپ هستیم، این عدد با بازگشت برخی بازیکن‌ها، به ۹۲ میلیون رسیده و می‌شه حدس زد که تا زمان ایردراپ، به حول و حوش ۱۰۰ میلیون اکانت اکتیو برسه.

اکانت با بازیکن فرق داره!

همستر خیلی از اول دوست داشت که بگه هر اکانت یعنی یک نفر اما خب دیگه همه می‌دونیم که تعداد بازیکن‌های مالتی اکانت حتی از تعداد کاربران تک اکانته هم احتمالا بیشتره و بخصوص با گذاشتن برخی از کارت‌ها که لازمه باز شدنش، آوردن زیر مجموعه بود، دیگه خیلی‌ها به سراغ سیم کارت دوم و سوم رفتند و خلاصه یه جورایی اکثریت آلوده به این مالتی اکانتینگ شدند! پس اگر هم تعداد اکانت‌های فعال به مرز ۱۰۰ میلیون و بیشتر هم برسه، ولی تعداد بازیکن‌های واقعی خیلی بعیده که حتی نصف این رقم هم باشه!

تعداد توکن‌های هر فرد مشخص نیست!

همستر ۶ تا فاکتور رو برای دریافت امتیازات معرفی کرده که قراره اون امتیازات یا پوینت‌ها، تبدیل به توکن بشن! برخی از این فاکتورها هم خودشون باز یک سری زیر مجموعه دیگه دارند و خلاصه به قدری سیستم پیچیده‌ای برای دادن امتیازات چیده که انگار قراره در انتها بهتون دکترای افتخاری همسترینگ بدن و فعلا مشخص نیست قراره هر نفر چقدر امتیاز بگیره، ولی ظاهرا همه چیز رو گذاشتن تا لحظه آخر مشخص کنند که دیگه فرصتی برای اعتراض‌های احتمالی و کنکاش بازیکن‌ها برای حساب کردن مقدار درست توکن‌هاشون نمونه! دیگه هرچی رو که دادن، ما بگیم چشم و اونا رو به خیر و ما رو هم به سلامت!

خب، نکات رو مرور کردیم، الان بریم سر وقت این موضوع که اصلا توکن‌های همستر قراره چند قیمت بخورن و در انتهای داستان ما با پولش می‌تونیم یه پرس چلو کباب بخوریم یا اینکه چلوکبابی رو باهاش می‌خریم!

همستر کامبت اعلام کرده که کلا ۱۰۰ میلیارد توکن داره و از این عدد، ۶۰ درصد یعنی ۶۰ میلیاردش رو می‌خواد بین کاربرهای ایردراپش تقسیم کنه. در کل باید گفت با اینکه بذل و بخشش نات کوین و داگز رو نکرده، ولی باز از امثال کتیزن و پیکسل ورس خیلی بهتر بوده و در کل عدد معقولیه! البته باید امیدوار باشیم که راکی ربیت بازی در نیاره، یعنی نیاد بگه خب من مثلا نصفش رو آزاد می‌کنم و نصف دیگش در طول چند ماه یا حتی چند سال آینده قراره آزاد بشه!

حالا با فرض اینکه قراره این ۶۰ میلیارد توکن بین کاربرها تقسیم بشه، خب به هر نفر چقدر پول می‌رسه؟

اگر بگیم که بر فرض این ۶۰ میلیارد توکن قراره به صورت مساوی بین حدودا ۱۰۰ میلیون اکانت تقسیم بشه، خب سهم هر اکانت، می‌شه ۶۰۰ تا توکن همستر! اما اشاره کردیم که تعداد بازیکنان حقیقی خیلی کمتره و برای همین مطمئنا دریافتی واقعی برای هر فرد بیشتره و شاید عدد منطقی برای دریافتی نفرات بخصوص کسانی که وقت گذاشتند و فقط در نقش زیر مجموعه برای بقیه نبودن، عددی بین ۳ تا ۵ هزار توکن منطقی باشه!

حالا می‌ریم سر وقت این موضوع که ارزش هر توکن چقدر می‌تونه باشه و برای هر کاربر ۵هزار توکن اون رو محاسبه می‌کنیم.

ابتدا، می‌تونیم یه نگاهی به پری مارکت همستر کامبت بندازیم که یک مکان خوب برای بررسیش، صرافی بای بیت هست که جزو صرافی‌های رسمی برای لیست کردن همستره! آخرین قیمتی که در این صرافی امروز همستر معامله شده، ۷ سنت بوده که به نظر خودم رقم بالایی هست و احتمال اینکه خریدار متضرر بشه بیشتره! چرا این رو می‌گم؟ چون با قیمت ۷ سنتی، ارزش کل مارکت کپ همستر کامبت در ابتدا به ۷ میلیارد دلار باید برسه که تقریبا ۱۰ برابر مارکت کپ فعلی نات کوین می‌شه و اون رو در جایگاه چهاردهم دنیا، پس از شیبا و بالاتر از چین لینک می‌گذاره!

در این شرایط، افرادی که ۵ هزار تا توکن داشتند، به ۳۵۰ دلار پول که بیشتر از ۲۰ میلیون تومن هست، می‌رسن و خلاصه می‌تونن باهاش یه پارتی کامل بگیرن و به همه کسایی که اومدن، چلوکباب و شیشلیک بدن!

اما خب این عدد ۷ سنت، واقعا زیاده و بعید می‌دونم حداقل در کوتاه مدت همستر بتونه بهش نزدیک بشه، چه برسه در همون ابتدای لیست شدنش! پس بیاین کمی قضیه رو منطقی‌تر نگاه کنیم.

آخرین توکن معروف و معتبری که روی شبکه تون وارد بازار شد،‌ داگز بود! بیشترین نوسان داگز در روزهای اولیه ورودش، بر روی قیمت ۰.۱۲ تا ۰.۱۶ سنت یا حدود ۷۰ تا ۹۰ تومن قرار داشت که البته الان از اونم کمتر شده و کلا در کنار نات کوین، روزگار خوبی رو نمی‌گذرونن. داگز با اون قیمت، مارکت کپی به‌صورت میانگین، ۷۰۰ میلیون دلاری برای خودش جفت و جور کرد و حالا اگر بگیم که همستر هم به این مارکت کپ بخواد برسه، پس ارزش هر توکنش حدود ۰.۷ سنت یا هفت هزارم دلار می‌شه که تقریبا معادل ۴۰۰ تومن می‌شه! در این حالت، بهای ۵ هزار توکن از همستر به حدود ۳۵ دلار یا ۲ میلیون تومن می‌رسه که مبلغ چندان زیادی نیست اما خب به قولی، کاچی بهتر از هیچیه و بازم می‌شه باهاش ۵ نفره رفت و چلو کباب کوبیده خورد!

اما پیش بینی سوم که شاید بشه بهش شانس بیشتری برای موفقیت هم داد، مارکت کپی بالاتر از داگز و کسب رتبه‌ای بین ۵۰ تا ۷۰ در مارکته، چون بالاخره همستر کامبت کلی یوزر داره و واسه خودش یه عالمه رکورد شکونده که البته با خرد کردن وقت و اعصاب کاربراش به اونا هم رسیده! با این حساب، مارکت کپ ۱.۲ میلیارد دلاری برای همستر منطقیه که در این حالت ارزش هر توکن، به ۱.۲ سنت می‌رسه و دیگه اگر ۵ هزار توکن دارید، پس صاحب ۶۰ دلار یا تقریبا ۳.۵ میلیون تومن می‌شید و این بار ۵ نفره می‌تونید جای کوبیده، همگی کباب برگ سفارش بدین!

نوشته ارزش هر توکن همستر کامبت چقدره؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.