آپدیت اندروید 15 گوگل با آیکون های رنگی برای نوار وضعیت و نمایشگر همیشه روشن عرضه می‌شود

آپدیت سیستم‌عامل‌ها از نظر تغییرات بصری طی یکی دو سال اخیر کمی بهتر از سال‌های قبل بوده‌اند. با این حال تغییرات بصری بزرگ معمولا خیلی کم اتفاق می‌افتند. برای مثال آپدیت بزرگ بعدی اندروید یعنی Android 15 یک تغییر کوچک خواهد داشت که البته می‌تواند تاثیر زیادی تجربه کاربری شما بگذارد. به تازگی گزارش شده که آپدیت اندروید 15 گوگل با آیکون های رنگی برای نوار وضعیت و نمایشگر همیشه روشن عرضه می‌شود.

آپدیت اندروید 15 گوگل

سال‌هاست که در سیستم عامل اندروید اگر نوتیفیکیشنی داشته باشید، آیکون آن برنامه (یا بازی) در نوار وضعیت نشان داده می‌شود. معمولا تاکنون تصمیم بر این بوده که آیکون‌ها به صورت تک‌رنگ باشند اما این روند در اندروید ۱۵ احتمالا دستخوش تغییر شود.

طبق گزارش جدیدی از Android Authority، سورس کد اندروید 15 دارای دو گزینه جدید برای آیکون برنامه‌ها است که می تواند در نوار وضعیت نشان داده شود.

یکی از این گزینه‌ها آیکون مورد استفاده در نوار وضعیت را با آیکون تمام رنگی آن برنامه (که در گوگل پلی یا لیست برنامه‌های خود می‌بینید) جایگزین می‌کند. این حالت را در تصویر بالا می‌بینید.

گزینه دیگر آیکون آن برنامه را به صورت تک‌رنگ اما سازگار با تم رنگی کلی دستگاه نمایش خواهد داد، چیزی مشابه تصویر بالا.

گفته می‌شود که این تغییر در حالت AOD یا صفحه نمایش همیشه روشن هم اعمال خواهد شد.

برخی با این تغییر موافق هستند و برخی مخالف. از نظر من تفاوت خیلی مهم ندارد و شاید کمی بالای گوشی شما را شلوغ‌تر کند. با این حال برخی می‌گویند ارتباط بصری بهتری با آیکون‌های رنگی خواهند گرفت.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این تغییر اندروید ۱۵ چقدر برای شما اهمیت دارد؟

نوشته آپدیت اندروید 15 گوگل با آیکون های رنگی برای نوار وضعیت و نمایشگر همیشه روشن عرضه می‌شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.