۱۰ مدل خودرو کاربردی برتر در سطح جهان

اگر به دنبال ۱۰ مدل خودرو کاربردی شرکتی سدان برتر در سطح جهان هستید، به جای درستی آمده‌اید. این خودروهای شیک و لوکس که زمانی بدون رقیب در پارکینگ خودروهای شرکتی سلطنت می‌کردند، در چند سال اخیر به نوعی در حال ناپدید شدن هستند و تقاضای مشتریان برای SUVهای مد روز، سایه‌ای بر آن‌ها انداخته است.
قبل از هر چیزی به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب، نگاهی کلی به نیسان ترا را مطالعه کنید تا با یک خودروی کاربردی بازار ایران آَشنا شوید.

با این حال، با وجود کاهش تعداد این خودروها، این ماشین‌های بزرگ و لوکس چهار در (و گاهی اوقات مدل‌های استیشن و هاچ‌بک) هنوز هم برای کاربران تجاری و خریداران خصوصی جذابیت زیادی دارند. نه تنها طراحی آن‌ها زیباست و کابین‌های جادار و باکلاس دارند، بلکه معمولاً از رقبای بلندتر خود سریع‌تر، راحت‌تر در رانندگی و کارآمدتر هستند.

همان‌طور که انتظار دارید، گزینه‌های متنوعی از نوع موتور برای انتخاب وجود دارد، از جمله خودروهای پلاگین هیبریدی و کاملاً برقی. با این حال، برای کاربرانی که هنوز آماده نیستند یا نمی‌خواهند به سمت موتورهای برقی بروند، مدل‌های سنتی با موتور احتراق داخلی نیز موجود است.

1. BMW 530e M Sport

برترین خودروها

مدل BMW 5 Series به عنوان یکی از نمادهای کلاس اجرایی در نیم قرن گذشته، همچنان استانداردی را تعیین می‌کند که سایر سدان‌های شیک بر اساس آن ارزیابی می‌شوند. اکنون در نسل هشتم خود، جدیدترین مدل (با کد G60) بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین نسخه‌ای است که تاکنون تولید شده، اما همچنان روحیه رانندگی عالی و دیفرانسیل عقب مدل‌های قبلی را حفظ کرده است که جذابیت آن را افزایش می‌دهد.

با ابعاد وسیع و ظاهری کمی حجیم، 5 Series بخشی از جذابیت بصری تند و تیز خود را از دست داده است، اما فضای داخلی وسیع آن با دقت و ظرافت بسیار بالا طراحی شده و حس لوکسی را به ارمغان می‌آورد – هرچند که سیستم اطلاعات و سرگرمی ناامیدکننده آن ممکن است به راحتی و آرامش این سدان نرم‌سواری لطمه بزند.

این خودرو کاربردی دارای طیف وسیعی از موتورهای مختلف است، از جمله یک مدل کاملاً برقی به نام BMW i5 و مدل هیبریدی 520i، اما مدل پلاگین 530e ترکیبی برنده از عملکرد قدرتمند ۲۹۵ اسب بخاری، ۶۳ مایل دامنه برقی و نرخ مالیات خودروهای شرکتی به میزان تنها ۸% را ارائه می‌دهد.

2. Mercedes E300e Urban Edition

برترین خودروها
مدت‌هاست که مرسدس E-Class رقیب دیرینه BMW 5 Series محسوب می‌شود و زمانی گزینه‌ای بالغ‌تر و با ظرافت بیشتر نسبت به رقیب آلمانی خود با هندلینگ تندتر و پویاتر بود. با این حال، اکنون تفاوت چندانی بین این دو خودرو از نظر آرامش و ظرافت وجود ندارد، در حالی که مرسدس در رانندگی نسبت به آنچه که انتظار می‌رود، جذاب‌تر است – هرچند که 5 Series همچنان انتخاب اصلی رانندگان مشتاق است و سواری نرم‌تری را ارائه می‌دهد.

با این حال، نمی‌توان اعتبار خودروهای شرکتی با ستاره سه‌پر را نادیده گرفت، در حالی که فضای داخلی لوکس و با تجهیزات کامل آن تقریباً به اندازه فضای داخلی مدل پرچم‌دار S-Class این برند خاص و جادار به نظر می‌رسد. اما آنچه واقعاً تأثیرگذار است، سیستم نیروی هیبریدی پلاگین E300e است که ادغام بی‌نقصی از قدرت بنزینی و الکتریکی را ارائه می‌دهد و زمان شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت را به 6.4 ثانیه می‌رساند، دامنه برقی 70 مایل دارد و نرخ مالیات BiK آن به طرز قابل توجهی پایین و تنها 5% است.

3. Volvo V90 T6 Plug-in

برترین خودروها

مدتی پیش، ولوو تصمیم گرفت که دیگر به تولید خودروهای استیشن در بریتانیا ادامه ندهد. آینده به شکل SUV بود و با وجود دهه‌ها وفاداری خریداران، این شرکت سوئدی تصمیم به پایان دادن به تولید این خودروهای جادار گرفت. اما به سرعت و پس از واکنش شدید طبقه متوسط بریتانیا که نمی‌توانست تصور کند از فضاهای وسیع اسکاندیناویایی خود محروم شود، این تصمیم را معکوس کرد.

این بدان معناست که مدل V90 دوباره به بازار برگشته و همان ترکیب جذاب از کاربردی بودن، لوکس و راحتی را ارائه می‌دهد. این خودرو دارای مجموعه‌ای از موتورهای چهار سیلندر هیبریدی است (ولوو همچنین به تدریج از تعهد خود به کنار گذاشتن موتورهای احتراق داخلی عقب‌نشینی می‌کند)، اما این مدل‌های هیبریدی هستند که بیشتر با شخصیت این خودروی جادار سوئدی سازگارند (هرچند که ظرفیت حداکثری آن ۱۵۱۷ لیتر است که واقعاً از بسیاری از رقبای خود کمتر است).

مدل ۴۴۹ اسب بخاری T8 تمام توجه‌ها را جلب می‌کند، اما ما مدل ۳۴۵ اسب بخاری T6 را پیشنهاد می‌کنیم که شتاب ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت را در تنها ۵.۶ ثانیه با ۵۴ مایل دامنه برقی ترکیب می‌کند (که منجر به نرخ مالیات ۸% می‌شود). این خودرو تندترین در رانندگی نیست، اما رفتار آسان‌گیر، ظرافت عالی و صندلی‌های فوق‌العاده آن به این معناست که تعداد کمی از مدیران به اندازه این خودرو راحتی را تجربه کرده‌اند.

4. DS 9 E-Tense 250 Rivoli

برترین خودروها

اگر به دنبال گزینه‌ای منحصر به فرد در لیست ۱۰ مدل خودرو کاربردی شرکتی برتر در سطح جهان برای تحت تأثیر قرار دادن همکاران و همسایگان خود هستید، DS 9 همان چیزی است که می‌خواهید. این خودرو سعی دارد بخشی از جذابیت و ظرافت مدل‌های افسانه‌ای DS دهه پنجاه را به نمایش بگذارد. این سدان چهار در، با طراحی شیک و راحتی خود، کمبودهایش در زمینه تعامل راننده و جذابیت واقعی برند لوکس را جبران می‌کند.

مانند پیشینیان مشهور خود، DS 9 راحتی را بر سرعت ترجیح می‌دهد. سیستم تعلیق هوشمند آن که توسط دوربین کنترل می‌شود، جاده را پیش‌بینی کرده و برای هر ناهمواری بزرگ، دامپرهای تطبیقی را آماده می‌کند و سواری نرم و راحتی را فراهم می‌آورد. طراحی داخلی خاص این خودرو کاربردی به راحتی جذابیت فرانسوی را با لوکسی واقعی ترکیب می‌کند. بیشتر اوقات، سیستم نیروی هیبریدی پلاگین نیز به خوبی عمل می‌کند و تحویل قدرتی نرم و سطح صدای پایینی را ارائه می‌دهد.

با این حال، زمانی که فشار بیشتری به آن وارد می‌شود، صدای آن کمی تحت فشار قرار می‌گیرد و دامنه برقی ۴۷ مایلی آن چندان چشمگیر نیست. همچنین با قیمت‌هایی که از ۶۰,۰۰۰ پوند شروع می‌شود و نرخ مالیات BiK معادل ۱۲٪، خرید و نگهداری آن چندان ارزان نیست.

5. VW ID 7 Pro S

برترین خودروها

این برند بیشتر به عنوان یک برند «اقتصادی» شناخته می‌شود، اما با مدل چشم‌نواز ID7، فولکس‌واگن به طور جدی به سمت بازارهای بالاتر حرکت کرده است. مهم‌تر از همه، این خودرو موفق شد جایزه «بهترین سدان» را در جوایز 2024 Autocar به دست آورد که واقعاً ستودنی است.

یکی از عوامل جذابیت این خودرو، سواری نرم و فضای وسیع آن است که آن را به یکی از راحت‌ترین و آرام‌ترین خودروها در این لیست تبدیل کرده است. با این حال، این خودرو کاربردی توانسته است این راحتی را با هندلینگ متعادل و عملکرد روزمره‌ای که خودروهای برقی به خوبی ارائه می‌دهند، ترکیب کند.

برای این خودرو، گزینه‌های مختلفی از ترکیب‌های باتری و موتور وجود دارد، از جمله مدل دوقلوی 335 اسب بخاری ID 7 GTX که عملکردی عالی دارد، اما ما مدل Pro S را انتخاب می‌کنیم. این مدل با 282 اسب بخار قدرت، عملکرد قابل قبولی دارد و ترکیب باتری 87 کیلووات‌ساعتی و طراحی آیرودینامیکی مناسب، دامنه‌ای ادعایی معادل 435 مایل را ارائه می‌دهد.

6. Tesla Model S

برترین خودروها
این روزها زمان‌های چالش‌برانگیزی برای تسلا است، چرا که این شرکت با اولین کاهش فروش خود، مواجه شده است. با این حال، کاهش تعداد مشتریانی که مایل به خرید هستند، ارتباط چندانی با محصولات این برند ندارد که همچنان به همان اندازه توانمند باقی مانده‌اند.

اگرچه مدل جدید بسیار شبیه به مدل اولیه S است که حدود یک دهه پیش شروع به معرفی تسلا به بازار جهانی کرد، اما از نظر فنی جدید است. این خودرو همچنان در رانندگی تا حدی یک‌بعدی به نظر می‌رسد، اما سدان بزرگ آمریکایی اکنون سریع‌تر از همیشه است (زمان شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت مدل پرچم‌دار تسلا، مدل S Plaid، تنها 1.9 ثانیه است. همچنین فضای داخلی آن اکنون دارای کیفیت و طراحی متناسب با قیمت چشم‌گیرش دارد (هرچند که طراحی ساده‌ای که تقریباً تمام کنترل‌ها را بر روی یک صفحه لمسی بزرگ و مرکزی قرار می‌دهد، همچنان به ارگونومی آسیب می‌زند).

با این حال، تسلا فضای کافی، ظرافت و راحتی بالایی را ارائه می‌دهد و دامنه 394 مایلی نسخه استاندارد آن خوب بنظر می‌رسد. آیا مشکلی وجود دارد؟ بله، این مدل به صورت سفارشی تولید می‌شود و فقط در نسخه فرمان چپ در دسترس است.

7. Genesis G80 Electrified

برترین خودروها

هیچ شکی وجود ندارد که هیوندای با برند جنسیس، که شاخه لوکس این شرکت کره‌ای است، جاه‌طلبی‌های بزرگی دارد. این برند در بازار داخلی و ایالات متحده محبوب است، اما در اروپا هنوز نسبتاً ناشناخته باقی مانده است. جنسیس در سال 2020 در اروپا معرفی شد و به سرعت یک خط تولید نسبتاً کامل از خودروها، را راه‌اندازی کرد.

در لیست ۱۰ مدل خودرو کاربردی شرکتی برتر در سطح جهان، مدل G80، که نماینده سدان‌های کلاسیک است، خودرویی با ظرافت، تجهیزات لوکس و ساختار زیبا است که راحتی را بر لذت رانندگی ترجیح می‌دهد. این خودرو دارای گزینه‌های موتور چهار سیلندر بنزینی و دیزلی است، اما نسخه کاملاً برقی، یعنی Electrified، بهترین گزینه از بین آن‌ها به شمار می‌آید.

این خودرو کاربردی بر پایه معماری قدرتمند 800 V هیوندای ساخته شده و دارای سیستم موتوری دوگانه با قدرت 365 اسب بخار است. همچنین، این خودرو دارای دامنه‌ای معادل 323 مایل و قابلیت شارژ از 10% تا 80% در کمتر از 22 دقیقه است. با این حال، شاید جالب‌ترین ویژگی این خودرو، سقف خورشیدی باشد که در شرایط آب و هوایی بهینه می‌تواند به طور بالقوه تا 700 مایل دامنه حرکتی، اضافه کند.

8. BYD Seal Design

برترین خودروها
بیش از هر برند دیگری، BYD، برند نوپای چینی، با هدفی بلندپروازانه و با مجموعه‌ای از مدل‌های جدید به بازار بریتانیا وارد شده و قصد دارد در صدر فروش‌ها قرار گیرد. با وجود سیاست نام‌گذاری نسبتاً عجیب و غریب (BYD به معنای “ساختن رویاهای شما” است و مدل Seal در کنار Dolphin و Atto عرضه می‌شود)، خود خودروها از نظر کیفیت و عملکرد قابل توجه هستند.

مدل Seal به‌طور خاص برای رقابت با تسلا مدل 3 طراحی شده و دارای ظاهری جذاب و داخلی با کیفیت بالاتر از آنچه قیمت خودرو نشان می‌دهد، است. تنها نکته منفی، سیستم اطلاعات و سرگرمی نسبتاً پیچیده و نامناسب آن است که حس لوکس خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال، رانندگی با BYD حس تعادل و بلوغ غیرمنتظره‌ای را به ارمغان می‌آورد. هندلینگ متعادل و سواری نرم در سرعت‌های بالا با عملکرد قوی، حتی در مدل پایه با موتور تک دیفرانسیل 308 اسب بخاری، ترکیب شده است.

علاوه بر این، با قیمت‌هایی آغازین کمی بالاتر از 45,000 پوند، نرخ مالیات خودروهای شرکتی به میزان 2% و دامنه ادعایی 354 مایل با باتری 82.5 کیلووات ساعتی، Seal یک سدان کاربردی است.

9. Kia EV6

برترین خودروها
این نشانه‌ای از ضعف است که بازار خودروهای جدید به خود دیده است که اکنون یک خودرو کیاموتور به عنوان یک گزینه قابل قبول در مقابل برندهای معتبر اروپایی در نظر گرفته می‌شود. در مورد مدل EV6، تغییرات اخیر ظاهری جذابیت بیشتری به این خودروی کره‌ای داده است. خطوط منحصر به فرد آن که ترکیبی از طراحی کوپه، هاچ‌بک و SUV است، با طراحی جدید چراغ‌های LED و جلوپنجره پایین به‌روز شده است، در حالی که فضای داخلی آن از مواد باکیفیت‌تر و فناوری‌های بهبود یافته‌تری بهره‌مند شده است.

در زیر بدنه این خودرو کاربردی، یک باتری بزرگ‌تر 84kWh وجود دارد که در نسخه پایه با موتور ۲۲۵ اسب بخاری، دامنه‌ای ادعایی معادل ۳۶۱ مایل را ارائه می‌دهد. همچنین نسخه 2 موتور الکتریکی با قدرت ۳۲۰ اسب بخار نیز وجود دارد، اما موتور استاندارد تمامی عملکرد مورد نیاز شما را فراهم می‌کند و همچنین ترکیبی از هندلینگ متوازن و قابل دسترسی با سواری نرم را ارائه می‌دهد.

همچنان که قبلاً نیز اشاره شد، این خودرو از معماری الکتریکی 800V E-GMP برند (مشترک با هیوندای و جنسیس) استفاده می‌کند که امکان شارژ فوق سریع را فراهم می‌آورد؛ به طوری که شارژ از ۱۰% به ۸۰% تنها در ۱۸ دقیقه امکان‌پذیر است.

10. Hyundai Ioniq 6 Premium RWD

برترین خودروها

هیوندای Ioniq 5 طراحی کلاسیک سدان را به جای تم‌های محبوب طراحی SUV انتخاب کرده است. این خودرو کاربردی چهار درب کره‌ای واقعاً حضور قوی در جاده دارد و از نظر آیرودینامیک نیز عملکرد بسیار خوبی دارد (ضریب درگ آن تنها 0.21 است). نسخه اولیه با موتور 225 اسب بخاری شتاب کافی را ارائه می‌دهد، در حالی که هندلینگ آن مطمئن و دقیق است، حتی اگر هیجان لازم برای افزایش ضربان قلب رانندگان مشتاق را نداشته باشد.

همانند سایر محصولات مبتنی بر E-GMP این شرکت، Ioniq 5 دارای معماری 800 ولتی است که امکان شارژ سریع و حتی قابلیت V2L را فراهم می‌کند، برای کسانی که می‌خواهند لپ‌تاپ‌ها یا سایر وسایل برقی قدرتمند را در هنگام دور بودن از شبکه برق تغذیه کنند.

نوشته ۱۰ مدل خودرو کاربردی برتر در سطح جهان اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.