گوشی سامسونگ گلکسی کوانتوم 5 با تراشه اگزینوس 1480 معرفی شد

سامسونگ از نسخه فوق ایمن گلکسی A55 در کره‌جنوبی رونمایی کرد. این گوشی گلکسی کوانتوم 5 نامگذاری شده و دارای یک تراشه امنیتی اضافی از شرکت ID Quantique (IDQ) است. این دستگاه به‌طور انحصاری توسط اپراتور مخابراتی SK Telecom در کره‌جنوبی عرضه می‌شود. بنابراین مشتریانی که در کره‌جنوبی زندگی نمی‌کنند؛ نمی‌توانند این دستگاه را خریداری نمایند.

گلکسی کوانتوم 5 مجهز به یک تراشه امنیتی جهت رمزنگاری کوانتومی بوده و این موضوع موجب امنیت بالاتر گوشی برای اموری نظیر بانکداری آنلاین خواهد شد. این گوشی هوشمند با همکاری شرکت مخابراتی کره‌ای SK Telecom ساخته شده است. پیش‌سفارش گلکسی کوانتوم 5 از روز 23 آگوست (2 شهریور ماه) آغاز شد و عرضه آن نیز از روز 7 شهریور ماه کلید خورد.

این دستگاه با برچسب قیمتی 618200 وون کره (تقریبا 465 دلار) روانه بازار شده و با سه گزینه رنگی مختلف شامل آبی (Awesome Ice Blue)، یاسی (Awesome Lilac) و سورمه‌ای (Awesome Navy) قابل سفارش است. کاربران در صورت سفارش گوشی تا روز 3 سپتامبر (13 شهریور ماه) از برخی هدایای رایگان بهره‌مند خواهند شد.

گلکسی کوانتوم 5 از یک تراشه مولد اعداد تصادفی کوانتومی (QRNG) ساخت شرکت ID Quantique استفاده می‌کند. این تراشه S2Q000 نامگذاری شده و به منظور بهبود امنیت هنگام ورود به برنامه‌های بانکی و پرداخت، فرآیند تولید اعداد واقعا تصادفی را با Samsung Knox ترکیب می‌کند.

این گوشی هوشمند مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی 120 هرتزی، استاندارد +HDR10 و پوشش محافظ کورنینگ گوریلا گلس +Victus است.

این گوشی دارای اسکنر اثرانگشت اپتیکی یکپارچه با نمایشگر، دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی روی پنل پشتی، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و ماژول ماکرو 5 مگاپیکسلی است. دوربین‌های جلویی و پشتی گوشی قادر به فیلم‌برداری 4K با سرعت 30 فریم برثانیه هستند.

توان پردازشی این گوشی از طریق تراشه اگزینوس 1480، حافظه رم 8 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی تامین می‌شود. از جنبه نرم‌افزاری نیز این دستگاه با سیستم‌عامل اندروید 14 و وعده دریافت 4 به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل روانه بازار می‌شود. این گوشی انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع 25 واتی دریافت می‌کند.

امکانات ارتباطی گوشی شامل GPS، 5G، وای‌فای 6، بلوتوث 5.3، NFC و پورت USB Type-C است. گواهینامه حفاظتی IP67 در برابر نفوذ آب و گردوغبار، اسپیکرهای استریو، فریم آلومینیومی و پوشش شیشه‌ای در قسمت‌های جلویی و پشتی سایر ویژگی‌های گلکسی کوانتوم 5 به‌شمار می‌روند.

یو چول جون؛ یکی از مدیران ارشد SK Telecom صمن توضیحاتی اعلام کرد: “گلکسی کوانتوم 5 جدیدترین عضو سری گلکسی کوانتوم به‌شمار رفته و اکنون با وجود عملکرد عالی و امکانات جدید هوش مصنوعی بیش از پیش تکامل یافته است. هدف ما از عرضه گلکسی کوانتوم 5، ارائه قابلیت‌های امنیتی و هوش مصنوعی با قیمت‌گذاری مناسب است. ما در راستای اطمینان از تجربه ارتباطی آسان و لذت‌بخش برای کاربران خود به تلاش‌هایمان ادامه می‌دهیم.”

نوشته گوشی سامسونگ گلکسی کوانتوم 5 با تراشه اگزینوس 1480 معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.