گوشی تاشو جدید HMD با نام باربی فون رسما معرفی شد

پس از ماه‌ها پخش تیزر بالاخره کمپانی HMD از گوشی تاشو جدید خود با نام Barbie Phone رونمایی کرد. این گوشی نسخه کم و بیش سفارشی شده نوکیا 2660 فلیپ محسوب می‌شود؛ اما دارای چندین ترفند نرم‌افزاری و همچنین یک تغییر ظاهری بزرگ است.

همان‌طور که نام گوشی نشان می‌دهد؛ رنگ‌آمیزی صورتی تم غالب باربی فون است. این گوشی دارای یک باتری صورتی قابل تعویض با ظرفیت 1450 میلی‌آمپرساعت، کابل USB-C صورتی‌رنگ، پارچه تنظیف با رنگ‌آمیزی صورتی و چند اکسسوری دیگر است. این اکسسوری‌ها شامل دو قاب پشتی قابل تعویض، یک بند گوشی مهره‌دار، المان‌های قابل اتصال به گوشی و استیکرهای باربی هستند.

گوشی باربی فون شرکت HMD مجهز به نمایشگر اصلی 2.8 اینچی و نمایشگر خارجی 1.77 اینچی است. توان پردازشی این دستگاه از طریق تراشه Unisoc T107 به‌همراه 64 مگابایت رم و 128 مگابایت حافظه داخلی تامین می‌شود. همچنین کاربران از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه تا سقف 32 گیگابایت خواهند بود.

دوربین منفرد VGA با رزولوشن 0.3 مگاپیکسل، اتصال بلوتوث 5، جک صوتی هدفون و پورت USB-C جهت شارژ و انتقال داده سایر ویژگی‌های باربی فون به‌شمار می‌روند.

از جنبه نرم‌افزاری نیز شاهد به‌کارگیری سیستم‌عامل +S30 در اکثر بازارها خواهیم بود؛ اگرچه مدل‌های عرضه شده در بازار ایالات متحده به‌جای این سیستم‌عامل از KaiOS بهره خواهند برد. HMD با استفاده از آیکون‌ها، والپیپرها و رینگتون‌های سفارشی باربی، قابلیت‌های سفارشی‌سازی را به رابط کاربری گوشی تعمیم داده است.

همچنین باربی فون قادر به ارائه نکات دیجیتالی مرتبط با سلامت بوده و به‌همراه اپلیکیشن Barbie Meditation و یادآورهای خودمراقبتی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این گوشی با برچسب قیمتی 129 دلار/ 129 یورو/ 99 پوند عرضه شده و از امروز در بیش‌تر نقاط جهان به فروش می‌رسد. این در حالیست که نسخه مخصوص بازار آمریکا در ماه اکتبر عرضه خواهد شد.

نوشته گوشی تاشو جدید HMD با نام باربی فون رسما معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.