زاکربرگ: دولت بایدن به ما فشار آورد تا اطلاعات کاربران را سانسور کنیم!

در اظهارات جنجالی اخیر، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، فاش کرد که دولت جو بایدن در طول همه‌گیری کرونا به شدت به این شرکت فشار آورده تا محتوای کاربران، به ویژه مطالب طنز مرتبط با کووید-19، را سانسور کند. این اعتراف در حالی صورت می‌گیرد که دستگیری پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، بحث‌ها درباره آزادی بیان در شبکه‌های اجتماعی را داغ‌تر کرده است.

زاکربرگ در نامه‌ای به کنگره آمریکا، ضمن ابراز تأسف از این فشارها، اذعان کرد که برخی از تصمیمات متا در زمینه سانسور محتوا، با اطلاعات فعلی و با نگاهی به گذشته، اشتباه بوده است. او تأکید کرد که این پلتفرم‌ها برای همه کاربران است و نباید به ابزار سرکوب تبدیل شوند.

ایلان ماسک، مالک ایکس، بلافاصله به این اظهارات جنجالی مارک زاکربرگ واکنش نشان داد و حملات خود علیه زاکربرگ را تشدید کرد. ماسک ضمن حمایت از پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، زاکربرگ را به سانسور آزادی بیان و همکاری با دولت‌ها متهم کرد. او همچنین با طرح پرسش‌هایی تند، زاکربرگ را به سوءاستفاده از کودکان در اینستاگرام متهم کرد و خواستار پاسخگویی او شد.

این خبر بحث‌های داغی را درباره آزادی بیان در شبکه‌های اجتماعی و نقش دولت‌ها در کنترل این پلتفرم‌ها به راه انداخته است همچنین این اتفاق نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ فناوری مانند متا تحت فشارهای سیاسی عمل می‌کنند و ممکن است به نفع دولت‌ها اقداماتی انجام دهند که به ضرر کاربران باشد.

قطعا این خبر باعث کاهش اعتماد کاربران به شبکه‌های اجتماعی شود، زیرا آن‌ها ممکن است نگران باشند که اطلاعات شخصی آن‌ها توسط دولت‌ها مورد سوء استفاده قرار گیرد.

این رویداد نشان می‌دهد که بحث درباره آزادی بیان در دنیای دیجیتال همچنان ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود که در آینده شاهد تغییرات مهمی در قوانین و مقررات حاکم بر شبکه‌های اجتماعی باشیم.

نوشته زاکربرگ: دولت بایدن به ما فشار آورد تا اطلاعات کاربران را سانسور کنیم! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.