بازدید پاول دوروف از مرکز امنیت سایبری باکو حاشیه‌های جدیدی ایجاد کرد!

موسس تلگرام پیش از دستگیری در فرانسه، از مرکز امنیت سایبری باکو که با همکاری اسرائیل تاسیس شده، بازدید کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دستگیری پاول دوروف در فرانسه موجی از واکنش‌ها را به همراه داشته است. اما بازدید وی از مرکز امنیت سایبری باکو، ابعاد جدیدی به این ماجرا افزوده است.

مرکز امنیت سایبری باکو که در سال ۲۰۲۳ با همکاری موسسه فناوری اسرائیلی تخنیون تاسیس شده، با هدف ارتقای امنیت سایبری این کشور و آموزش نیروهای امنیتی آن فعالیت می‌کند. این مرکز قرار است در سه سال آینده، بیش از هزار نفر را در زمینه امنیت سایبری آموزش دهد.

حضور پاول دوروف در این مرکز، سوالات زیادی را در مورد ارتباط وی با این پروژه و اهداف این بازدید ایجاد کرده است. برخی معتقدند که این بازدید می‌تواند نشان‌دهنده همکاری‌های پشت پرده بین موسس تلگرام و دولت جمهوری آذربایجان باشد.

همچنین، حمایت مالی از این مرکز بر عهده گروه شرکت‌های هلدینگ پاشا است که متعلق به خانواده پاشایف‌ها، یکی از قدرتمندترین خانواده‌های جمهوری آذربایجان است. این موضوع نشان می‌دهد که این پروژه از حمایت‌های قوی سیاسی و اقتصادی برخوردار است.

حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی در مراسم افتتاحیه این مرکز، بر ابعاد بین‌المللی این پروژه تاکید می‌کند. همکاری اسرائیل و جمهوری آذربایجان در حوزه امنیت سایبری، می‌تواند بر منطقه و تعاملات بین‌المللی تاثیرگذار باشد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پیش از این، وزیر توسعه دیجیتال و امور حمل و نقل جمهوری آذربایجان از برنامه‌ریزی برای جلوگیری از رسیدن امواج شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی ایران به این کشور خبر داده بود. این موضوع نشان می‌دهد که جمهوری آذربایجان در حوزه امنیت سایبری و مقابله با نفوذ خارجی، برنامه‌های جدی دارد.

بازدید پاول دوروف از مرکز امنیت سایبری باکو، ابعاد جدیدی را در مورد فعالیت‌های این موسس و ارتباط وی با دولت جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی مطرح کرده است. این موضوع می‌تواند بر آینده تلگرام و فعالیت‌های موسس آن تاثیرگذار باشد.

نوشته بازدید پاول دوروف از مرکز امنیت سایبری باکو حاشیه‌های جدیدی ایجاد کرد! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.