مکرون: دستگیری مدیرعامل تلگرام به هیچ‌وجه یک تصمیم سیاسی نیست!

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، امروز در واکنش به بازداشت جنجالی پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، هرگونه دخالت دولت در این پرونده را رد کرد.

دوروف روز شنبه در فرودگاه پاریس هنگام ورود با جت شخصی بازداشت شد. این اتفاق با واکنش گسترده کاربران و فعالان تکنولوژی در سراسر جهان روبرو شد.

مکرون در این باره اظهار داشت:

بازداشت رئیس تلگرام در خاک فرانسه در چارچوب یک تحقیقات قضایی در حال انجام صورت گرفته است و به هیچ‌وجه یک تصمیم سیاسی نیست.

دادستانی پاریس اعلام کرده است که دوروف به اتهاماتی همچون همدستی در ترویج محتوای سواستفاده از کودکان، قاچاق مواد مخدر و پولشویی سازمان‌یافته تحت بازجویی قرار دارد.

تلگرام که یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در جهان است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدیرعامل این شرکت “چیزی برای پنهان کردن ندارد” و این پلتفرم مطابق با قوانین اتحادیه اروپا عمل می‌کند.

بازداشت دوروف با واکنش‌های متفاوتی در سطح جهانی روبرو شده است. برخی از این بازداشت به عنوان نقض آزادی بیان یاد کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر بر لزوم مبارزه با جرایم سایبری تاکید دارند.

نوشته مکرون: دستگیری مدیرعامل تلگرام به هیچ‌وجه یک تصمیم سیاسی نیست! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.