تاریخ معرفی سری آیفون 16 اپل رسماً مشخص شد: 19 شهریور 1403

اپل امروز به‌صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد رویداد آینده خود با عنوان It’s Glowtime (زمان درخشش است) را در تاریخ دوشنبه 9 سپتامبر/19 شهریور در پردیس اپل پارک واقع در کوپرتینو، کالیفرنیا، برگزار کند و انتظار می‌رود درجریان این رویداد شاهد معرفی نسل جدید خانواده آیفون 16، سری جدید اپل واچ و ایرپادزهای این شرکت باشیم. این مراسم قرار است از ساعت 10 صبح به‌وقت محلی آغاز شود و از اصحاب رسانه برای حضور در آن دعوت به‌عمل آمده است.

تاریخ معرفی سری آیفون 16 اپل

در رویداد امسال، اپل از سری آیفون 16، مدل‌های جدید اپل واچ و ایرپادز نسل 4 رونمایی خواهد کرد؛ به‌علاوه تاریخ انتشار رسمی iOS 18 ،macOS Sequoia و سایر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اپل نیز در همین رویداد مشخص می‌شود.

انتظار می‌رود هر چهار مدل آیفون جدید دارای دکمه اکشن قابل تنظیم مشابه مدل‌های پرو آیفون 15 و یک دکمه Capture جدید برای عکسبرداری باشند که دارای ژست‌های حرکتی مانند سوایپ برای بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی یا فشار نرم برای فوکوس خودکار می‌باشد. این دکمه همچنین در سمت راست دستگاه‌ها در زیر دکمه پاور قرار خواهد گرفت.

تاریخ معرفی سری آیفون 16 اپل

تاریخ معرفی سری آیفون 16 اپل

اپل همچنین تراشه A18 را به همه مدل‌ها اضافه می‌کند، بنابراین کل سری آیفون 16 قادر به پشتیبانی از ویژگی‌های Apple Intelligence در iOS 18 خواهند بود. به‌غیر از این موارد، هیچ ویژگی جدید و مهم دیگری برای مدل‌های استاندارد آیفون 16 پیش‌بینی نمی‌شود، اما سری پرو به نمایشگر کمی بزرگتر به‌ترتیب از 6.1 و 6.7 اینچ آیفون‌های فعلی به 6.3 و 6.9 اینچ برای مدل‌های پرو و پرو مکس مجهز خواهند شد. هر دو مدل همچنین دارای لنز زوم 5 برابری هستند که سال گذشته تنها در انحصار مدل پرو مکس بود.

برای اپل واچ، انتظار می‌رود که سری 10 استاندارد دارای طراحی نازک‌تر با نمایشگر بزرگتر باشد. اپل همچنین قصد دارد اپل واچ SE و اپل واچ اولترا را به‌روزرسانی کند و ما می‌توانیم ویژگی‌های سلامت جدیدی مانند تشخیص آپنه خواب و نظارت بر فشارخون را در این مدل‌ها ببینیم، اما هنوز کاملاً مشخص نیست که آیا اپل عرضه آن‌ها را به‌موقع برای امسال آماده خواهد کرد یا خیر.

درنهایت انتظار می‌رود دو مدل از AirPods 4 نیز معرفی شوند؛ یکی جانشین مستقیم AirPods 3 فعلی و دیگری در قالب مدل پرو با پشتیبانی از حذف نویز فعال و قابلیت‌های پیشرفته دیگر.

اپل قصد دارد رویداد خود را به‌صورت زنده در وب‌سایت رسمی، یوتیوب و از طریق برنامه Apple TV پخش کند.

نظر شما درباره رویداد It’s Glowtime و معرفی سری آیفون 16 اپل چیست؟

نوشته تاریخ معرفی سری آیفون 16 اپل رسماً مشخص شد: 19 شهریور 1403 اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.