تلگرام در واکنش به بازداشت پاول دوروف: ما قانون‌مندیم، دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد

در پی دستگیری ناگهانی پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل محبوب‌ترین پیام‌رسان رمزنگاری شده جهان، تلگرام در بیانیه‌ای رسمی به این اتفاق واکنش نشان داد. دوروف روز شنبه هنگام ورود به فرودگاه پاریس توسط مقامات فرانسوی بازداشت شد.

تلگرام در این بیانیه تأکید کرد که به طور کامل از قوانین اتحادیه اروپا، از جمله مقررات مربوط به سرویس‌های دیجیتال، پیروی می‌کند. این شرکت همچنین اعلام کرد که روش‌های مدیریت محتوا در تلگرام مطابق با استانداردهای صنعتی است و به طور مداوم در حال بهبود است.

در این بیانیه آمده است:

پاول دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد و به طور مرتب به اروپا سفر می‌کند. اتهام مبنی بر مسئولیت پلتفرم یا مالک آن در سواستفاده از پلتفرم، بی‌اساس است.

تلگرام که در حال حاضر حدود یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد، خود را به عنوان یک ابزار ارتباطی حیاتی برای دسترسی به اطلاعات معرفی می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که به فعالیت خود ادامه خواهد داد و منتظر روشن شدن وضعیت مدیرعاملش است.

مقامات فرانسوی دلیل بازداشت دوروف را تحقیقات در مورد فعالیت‌های مجرمانه برخی کاربران تلگرام اعلام کرده‌اند. این خبر منجر به کاهش ارزش برخی رمزارزهای مرتبط با تلگرام شد.

پاول دوروف پیش از این نیز به دلیل رویکرد مستقل و مخالفت با سانسور، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود. او در مصاحبه‌ای با تاکر کارلسون، مجری مشهور آمریکایی، اعلام کرده بود که تلگرام در برابر درخواست دولت‌ها برای حذف محتوا مقاومت خواهد کرد.

نوشته تلگرام در واکنش به بازداشت پاول دوروف: ما قانون‌مندیم، دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.