انگشتر هوشمند گلکسی رینگ سامسونگ غیرقابل تعمیر است!

تیم iFixit با کالبدشکافی انگشتر هوشمند سامسونگ گلکسی رینگ به یک نتیجه قطعی دست یافت. این حلقه هوشمند 399 دلاری/ 449 یورویی در صورت آسیب‌دیدگی یا خرابی باتری به یک گجت بلااستفاده تبدیل خواهد شد.

برای تعویض باتری گلکسی رینگ بدون از بین بردن کل دستگاه هیچ‌گونه راهکاری وجود ندارد. تمامی قطعات بر روی باتری لحیم شده‌اند؛ بنابراین موفقیت در تعمیر گجت تقریبا غیرممکن خواهد بود. فرآیند کالبدشکافی گلکسی رینگ شامل ذوب کردن پوشش رزین اپوکسی در داخل و جداسازی آن با یک پیستون است.

همچنین تیم iFixit اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) از انگشتر گلکسی رینگ را به اشتراک گذاشته است. این تصویر بهترین نما از قسمت داخلی حلقه را نمایش می‌دهد.

قرار دادن انبوهی از اجزاء درون فریم باریک گلکسی رینگ یک شگفتی مهندسی واقعی محسوب می‌شود. اما این موضوع به نوبه خود یک نقطه ضعف نیز قلمداد خواهد شد؛ چرا که همه چیز مهر و موم و طوری ساخته شده که نمی‌توان هیچ‌گونه تعمیری را انجام داد.

گلکسی رینگ دارای سیستم Nordic Semiconductor nRF5340 روی یک تراشه با دو هسته ARM Cortex-M33، حافظه رم 512 کیلوبایتی، 1 مگابایت حافظه داخلی و اتصال بلوتوث 5.4 است.

سیم‌پیچ کوچک برای شارژ بی‌سیم، پک باتری در کنار آن، برچسب NFC و یک آنتن جهت انتقال سیگنال بین انگشتر و گوشی هوشمند متصل به آن سایر اجزای تشکیل‌دهنده‌ گلکسی رینگ به‌شمار می‌روند.

تصاویر کالبدشکافی سامسونگ گلکسی رینگ

نکته جالب توجه اینکه سیم‌پیچ شارژ در گلکسی رینگ برخلاف سایر انگشترهای هوشمند به برد مدار چاپی (PCB) لحیم نمی‌شود. در عوض سامسونگ از یک کانکتور فشاری مناسب برای تعمیر استفاده کرده است.

با این‌حال نکته طنزآمیز اینکه PCB درون فریم انگشتر مهر و موم شده و در نتیجه برای تعویض قطعه بدون شکستن انگشتر هیچ راهکاری وجود ندارد.

فرآیند کالبدشکافی گلکسی رینگ

نوشته انگشتر هوشمند گلکسی رینگ سامسونگ غیرقابل تعمیر است! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.