رندرهای جدید از بازطراحی آیپد ایر 12.9 اینچی آینده اپل حکایت دارند

در صورت صحت رندرهای اخیرا لو رفته انتظار می‌رود که اپل طراحی تبلت محبوب آیپد ایر خود را مورد بازنگری قرار دهد. وبسایت 91Mobiles مجموعه‌ای از رندرهای مربوط به آیپد ایر آینده را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. این رندرها از اعمال تغییرات قابل‌توجهی حکایت دارند.

در وهله نخست به‌نظر می‌رسد که آیپد ایر جدید کماکان از ظاهری مشابه با مدل‌های نسل 4 و 5 برخوردار خواهد بود؛ با این تفاوت که اندازه آن تا حدی افزایش خواهد یافت. این افزایش ابعاد با هدف به‌کارگیری نمایشگر بزرگ‌تر 12.9 اینچی در قسمت جلویی تبلت اعمال می‌شود. بنابراین دستگاه جدید از نمای جلویی تا حدی شبیه به آیپد پرو 12.9 اینچی به‌نظر می‌رسد؛ اما همانند آیپد ایر 10.9 اینچی اپل از حواشی ضخیم‌تری در اطراف نمایشگر بهره می‌گیرد.

علاوه بر صفحه‌نمایش، یکی دیگر از تغییرات بزرگ به پنل پشتی تبلت مربوط می‌شود. مدل جدید احتمالا دوربین منفرد و دایروی‌شکل خود را با یک ماژول کشیده‌تر و بیضی‌شکل (همانند آنچه که در گوشی‌های آیفون X و آیفون XS مشاهده شد) جایگزین خواهد کرد.

سایر گمانه‌زنی‌های مطرح شده نشان می‌دهند که مدل آینده آیپد ایر احتمالا مجهز به تراشه M2 خواهد بود. این تراشه نسخه ارتقایافته پردازنده M1 موجود در مدل نسل فعلی به‌شمار می‌رود. بر اساس شنیده‌ها تولید این تبلت در اوایل سال 2024 آغاز شده و عرضه آن در ماه مارس عملیاتی خواهد شد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که آخرین مدل آیپد ایر پیش‌تر در سال 2022 روانه بازار شد. نکته جالب توجه اینکه سال 2023 نخستین سالی بود که اپل طی آن هیچ تبلت جدیدی را عرضه نکرد. بنابراین با توجه به برخی گمانه‌زنی‌ها اپل در سال 2024 احتمالا کل خانواده آیپد خود را به‌روزرسانی خواهد کرد؛ موضوعی که در گزارش‌های پیشین نیز به آن اشاره شده بود.

آیپد ایر 2022 اپل مجهز به یک نمایشگر 10.9 اینچی Liquid Retina IPS LCD با روشنایی 500 نیتی است. توان پردازشی این تبلت از طریق تراشه M1 و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی تامین می‌شود.

دوربین پشتی این تبلت مجهز به سنسور عریض 12 مگاپیکسلی بوده و دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی در قسمت جلویی دستگاه نیز به منظور ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تبلت به‌همراه یک باتری 28.6 وات ساعتی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

نوشته رندرهای جدید از بازطراحی آیپد ایر 12.9 اینچی آینده اپل حکایت دارند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.