چگونه تماس‌ها را در آیفون بی‌صدا کنیم؟ + پنج روش کاربردی

در این مطلب قصد داریم که نحوه بی‌صدا کردن تماس‌ها را در آیفون به شما آموزش دهیم. همه روزه کاربران زیادی از دستگاه‌های آیفون استفاده می‌کنند ولی ممکن است برخی از آنها با نحوه بی‌صدا کردن تماس‌ها در این دستگاه‌ها آشنا نباشند.

اگه شما نیز یکی از کاربران آیفون هستید که به تازگی گوشی خود را خریداری کرده‌اید و بیشتر بخش‌های آن برایتان تازگی دارد، بهتر است که از راهنماهای موجود برای پاسخ به سوالاتتان استفاده کنید. یکی از این مشکلاتی که ممکن است برخی از کاربران پس از خریداری آیفون با آن روبرو شوند نحوه بی‌صدا کردن تماس‌ها است. چرا که این امکان وجود دارد که در یک جلسه مهمی حضور داشته باشیم یا در کلاس و دانشگاه سعی داریم تمرکز خود را حفظ کنیم.

با شنیدن صدای تماس ممکن است تمرکز شما و یا افراد حاضر در این جمع به هم بخورد؛ پس بهتر است که برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، هر چه زودتر یاد بگیرید که چگونه تماس‌ها را در آیفون بی‌صدا کنید. ما در این مطلب به سراغ 5 ترفند برای حل این مشکل رفته‌ایم و به شما آموزش می‌دهیم که چگونه این کار را به راحتی انجام دهید. روش‌های زیادی برای بی‌صدا کردن تماس‌ها در آیفون وجود دارد، از استفاده از دکمه کناری گرفته تا دکمه کاهش صدا و به کارگیری اکشن باتن و غیره همگی در اینجا کاربردی خواهند بود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این راهکارها تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. اکنون بیایید به سراغ بررسی این ترفندها برای بی‌صدا کردن تماس‌ها در آیفون برویم و به طور مفصل هر یک از این راهکارها را باهم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

بی‌صدا کردن تماس‌ها در آیفون

استفاده از دکمه کنار بدنه دستگاه

هنگامی که قصد دارید تماسی که دریافت کرده‌اید را بی‌صدا کنید، کافیست که یک بار روی دکمه کنار بدنه آیفون ضربه بزنید. با این کار تماس فورا بی‌صدا خواهد شد. همچنین فشردن دکمه کاهش صدا نیز در اینجا کاربردی است که ما در ادامه به بررسی این ترفند پرداخته‌ایم!

استفاده از دکمه کاهش صدا

علاوه بر روش بالا، شما می‌توانید برای بی‌صدا کردن تماس ورودی، با ضربه زدن و فشردن دکمه کاهش صدا این کار را انجام دهید. بنابراین با فشردن دکمه کاهش صدا، صدای تماس ورودی نیز کم کم کاهش پیدا می‌کند تا زمانی که تماس بی‌صدا شود.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

  • مخاطبان Maybe در آیفون و نحوه حذف کردن آنها
  • آیا می‌توان تاریخچه تماس‌های حذف شده را در آیفون بازیابی کرد؟

استفاده از Mute Switch یا اکشن باتن

در آیفون 15، مدل 15 پلاس و دیگر مدل‌های قدیمی تنها با حرکت دادن دکمه میوت به سمت پایین دستگاه سایلنت می‌شود. برای انجام این کار در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس باید روی اکشن باتن ضربه زده و نگه داشته تا زمانی که سایلنت مود فعال شود. این قابلیت می‌تواند تمام تماس‌های ورودی را در آیفون بی‌صدا کند.

بی‌صدا کردن تماس‌های ناشناس در آیفون

اگر تماس‌های ناشناس زیادی دریافت می‌کنید، آیفون به شما اجازه می‌دهد تا این تماس‌ها را به راحتی بی‌صدا کنید. با این کار تنها تماس‌های ناشناس بی‌صدا می‌شوند در نتیجه اگر مخاطبانتان با شما تماس بگیرند متوجه این موضوع خواهید شد. برای بی‌صدا کردن تماس مخاطبان ناشناس در آیفون بهتر است که از مراحل پایین استفاده کنید:

مرحله 1: در ابتدا برنامه تنظیمات را باز کنید و روی Phone ضربه بزنید پس از آن روی گزینه Silence Unknown Callers بزنید. سپس به مرحله دوم بروید.

مرحله 2: حالا دکمه کنار Silence Unknown Callers را فعال کنید. اکنون تماس‌های ناشناس از آیفون شما بی‌صدا شده‌اند.

استفاده از قابلیت فوکوس مود در آیفون

گوشی‌های آیفون به یک قابلیت بسیار کاربردی به نام فوکوس مود مجهز شدند. شما می‌توانید با فعال سازی این قابلیت تماس‌ها را به مدت دلخواه خود بی‌صدا کنید. هنگامی که این ویژگی را فعال کردید، فوکوس مود می‌تواند از ورود تمام تماس‌های ورودی، نوتیفیکیشن‌ها و غیره در آیفون شما جلوگیری کند. شما می‌توانید با استفاده از مراحلی که در ادامه برایتان ارائه کرده‌ایم از این ترفند استفاده کنید:

مرحله 1: از گوشه بالای صفحه به پایین سوایپ کنید تا وارد کنترل سنتر شده و سپس به مدت چند ثانیه روی گزینه Focus نگه داشته باشید.

این مطالب را نیز بخوانید:

  • چند راهکار برای فعال یا غیرفعال کردن Wrist Detection یا تشخیص بسته بودن ساعت روی دست در اپل واچ
  • تنظیمات کاربردی در آیفون که باید هرچه زودتر آنها را فعال کنید!

مرحله 2: در اینجا روی Focus Mode ضربه بزنید.

حالا تماس‌ها با استفاده از این ویژگی غیر فعال می‌شوند. همچنین امکان دریافت هیچ نوتیفیکیشنی وجود ندارد تا زمانی که فوکوس مود را غیر فعال کنید. امیدواریم که با ترفندهای داده شده توانسته باشید تماس‌ها را در آیفون بی‌صدا کنید. اگر در این زمینه سوالی دارید، سعی کنید که سوالات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

سخن پایانی

ما در این مطلب تمام اطلاعاتی را که برای بی صدا کردن تماس‌ها در آیفون به آن نیاز دارید را برای شما ارائه کردیم. معمولا بی صدا کردن تماس‌ها در گوشی‌های آیفون کار دشواری نیست اما می‌تواند برای افرادی که به تازگی این دستگاه‌ها را خریداری کردند کمی چالش برانگیز به نظر برسد.

ما در این مقاله به بررسی این ترفندها پرداختیم و به شما یاد می‌دهیم که چگونه تمام تماس‌های ورودی و حتی تماس‌های ناشناس در آیفون خود بی‌صدا کنید. از استفاده از دکمه کناری گرفته تا دکمه اکشن باتن همگی برای بی‌صدا کردن تماس‌های ورودی در آیفون مفید و کاربردی به نظر می‌رسند.

همچنین فوکوس مود به شما امکان می‌دهد تا به مدت معلومی تماس‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را بی‌صدا کنید تا در هنگام اجرای کار مورد نظرتان تمرکز کافی داشته باشید. مخصوصا اگر در جلسه کاری مهمی حضور دارید و باید سکوت و قوانین جلسه را رعایت کنید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مراجعه فرمایید.

در نهایت به پایان این مطلب رسیدیم، امیدواریم که توانسته باشید با استفاده از راهکارهای داده شده در این مقاله نسبت به بی‌صدا کردن تماس‌ها در گوشی آیفون خود اقدام کنید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته چگونه تماس‌ها را در آیفون بی‌صدا کنیم؟ + پنج روش کاربردی اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.