گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد 6 اسلیم با طراحی تیتانیومی در راه است

شرکت‌های چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند همواره تلاش می‌کنند تا مدل‌های تاشو با طراحی باریک‌تر و وزن سبک‌تر را تولید نمایند. در نتیجه سامسونگ نیز مجبور است همین رویه را ادامه دهد. در حال حاضر گوشی‌های سری گلکسی زد فلیپ سامسونگ در مقایسه با اکثر گوشی‌های تاشو دیگر موجود در بازار باریک‌تر هستند؛ اما این موضوع در خصوص سری گلکسی زد فولد صدق نمی‌کند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها سامسونگ با معرفی مدل جدیدی موسوم به گلکسی زد فولد 6 اسلیم در اواخر سال جاری میلادی به این چالش پاسخ خواهد داد. اگرچه این نام هنوز تائید نشده است؛ اما شایعات و اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که این گوشی از طراحی باریک‌تر و سبک‌تری برخوردار خواهد بود.

گزارش جدیدی که توسط یک رسانه کره‌ای منتشر شده است نشان می‌دهد که تیتانیوم احتمالا ماده کلیدی جهت دستیابی به این هدف قلمداد خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها سامسونگ به‌دنبال استفاده از تیتانیوم برای پنل پشتی گوشی گلکسی زد فولد 6 اسلیم است.

پنل پشتی بخش مهمی از گوشی‌های تاشو محسوب می‌شود؛ چرا که از نمایشگر تاشو و لولا حمایت می‌کند. سامسونگ در پنل پشتی مدل‌های فعلی سری گلکسی زد فولد از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) بهره گرفته است. سامسونگ برای پنل پشتی گلکسی زد فولد 6 اسلیم احتمالا به استفاده از تیتانیوم روی خواهد آورد.

تیتانیوم به‌دلیل استحکام بالا و وزن سبک خود به شهرت رسیده است. این موضوع موجب دوام بالاتر و حمل آسان‌تر گوشی در دست می‌شود. اگرچه CFRP کماکان به‌عنوان یک گزینه محتمل مطرح است؛ اما ظاهرا سامسونگ در نهایت از تیتانیوم استفاده خواهد کرد.

پیش‌تر در ماه مه اعلام شد که گلکسی زد فولد 6 اسلیم احتمالا از قلم S Pen پشتیبانی نخواهد کرد. این پدیده احتمالا از به‌کارگیری پنل پشتی تیتانیومی ناشی می‌شود. تیتانیوم احتمالا با دیجیتایزر که برای عملکرد صحیح قلم حیاتی است؛ تداخل خواهد داشت. سامسونگ احتمالا با توجه به همین موضوع تصمیم گرفت تا در مدل‌های پیشین گلکسی زد فولد از بدنه تیتانیومی استفاده نکند.

گلکسی S24 اولترا دارای فریم تیتانیومی است؛ اما به‌دلیل عدم به‌کارگیری تیتانیوم در قسمت پشتی نمایشگر، چنین مشکلی مشاهده نمی‌شود. انتظار می‌رود که گلکسی زد فولد 6 اسلیم در حد فاصل ماه‌های اکتبر تا دسامبر امسال معرفی شود. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این گوشی صرفا در بازارهای کره و چین قابل دسترس خواهد بود.

در حال حاضر عرضه این گوشی در بازارهای جهانی امری دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. چنین پدیده‌ای احتمالا از قیمت‌گذاری بالاتر گلکسی زد فولد 6 اسلیم ناشی می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها این گوشی تاشو با برچسب قیمتی بیش از 2000 دلاری عرضه خواهد شد.

نوشته گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد 6 اسلیم با طراحی تیتانیومی در راه است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.