فوری: قطع آنتن آیفون‌ 14 و 15 در ایران کلید خورد

در اقدامی جنجالی، دولت تصمیم به قطع آنتن گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاق گرفته است. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که به گفته‌ رئیس هیئت مدیره انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ایران، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار آیفون ۱۴ و ۱۵ به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با تایید این خبر اعلام کرد که اقدامات لازم برای قطع آنتن این گوشی‌ها آغاز شده است و به زودی تمام گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاق از شبکه ارتباطی کشور خارج خواهند شد.

این تصمیم با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران روبرو شده است. برخی از کاربران این تصمیم را اقدامی موثر در مبارزه با قاچاق کالا می‌دانند و معتقدند که این اقدام به نفع تولیدکنندگان داخلی و اقتصاد کشور است. اما عده‌ای دیگر معتقدند که این تصمیم به ضرر مصرف‌کنندگان است و باعث می‌شود که بسیاری از افراد از دسترسی به آخرین تکنولوژی محروم شوند.

یکی از دلایل اصلی مخالفت کاربران با این تصمیم، قیمت بالای گوشی‌های آیفون در بازار داخلی است. با توجه به ممنوعیت واردات رسمی این گوشی‌ها و افزایش نرخ ارز، قیمت آیفون‌های موجود در بازار بسیار بالا رفته است. در نتیجه، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از گوشی‌های قاچاق با قیمت پایین‌تر استفاده کنند.

قطع آنتن این گوشی‌ها باعث می‌شود که کاربران نتوانند از تمام قابلیت‌های این گوشی‌ها استفاده کنند و مجبور شوند برای انجام برخی کارها از گوشی‌های دیگری استفاده کنند. این موضوع به ویژه برای افرادی که به دلیل شغل یا تحصیل به اینترنت پرسرعت نیاز دارند، بسیار آزاردهنده است.

همچنین، برخی از کارشناسان معتقدند که این تصمیم نمی‌تواند مشکل قاچاق گوشی را به طور کامل حل کند. زیرا قاچاقچیان راه‌های مختلفی برای دور زدن این محدودیت‌ها پیدا خواهند کرد.

این تصمیم دولت در حالی اتخاذ شده که در ماه‌های گذشته احتمال آزادسازی واردات آیفون نیز مطرح شده بود. این تناقض در تصمیم‌گیری دولت، باعث سردرگمی و نارضایتی کاربران شده است.

در نهایت، باید دید که این تصمیم چه تاثیری بر بازار گوشی‌های هوشمند ایران خواهد گذاشت و آیا می‌تواند به هدف خود که مبارزه با قاچاق کالا است، دست یابد یا خیر.

نوشته فوری: قطع آنتن آیفون‌ 14 و 15 در ایران کلید خورد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.