تسلا برای آموزش ربات انسان‌نمای اپتیموس از نیروی انسانی کمک می‌گیرد

شرکت تسلا در اقدامی جدید، برای آموزش ربات انسان‌نمای خود، اپتیموس، از فناوری موشن کپچر و نیروی انسانی بهره می‌برد. کارمندان استخدام‌ شده با پوشیدن لباس‌های مخصوص و حرکت در محیط‌های شبیه‌ سازی‌ شده، حرکات خود را به ربات منتقل می‌کنند تا اپتیموس بتواند مهارت‌های حرکتی پیچیده‌تری را یاد بگیرد!

تسلا برای این کار، افراد با شرایط فیزیکی خاص را استخدام می‌کند. داوطلبان باید قدی بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر داشته باشند و توانایی حمل تجهیزات سنگین و استفاده طولانی‌مدت از هدست واقعیت مجازی را دارا باشند. این شرکت در ازای انجام این وظایف، ساعتی ۴۸ دلار به کارمندان خود پرداخت می‌کند.

با این حال، برخی از کارشناسان نسبت به پیشرفت سریع تسلا در این زمینه ابراز تردید کرده‌اند. محقق ارشد انویدیا معتقد است که ویدیو های منتشر شده از اپتیموس ممکن است گمراه‌کننده باشند و برای آموزش کامل این ربات به حجم عظیمی از داده نیاز است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، همچنان بر این باور است که اپتیموس می‌تواند در آینده‌ای نزدیک، بسیاری از کارهای تکراری و خسته‌کننده را انجام دهد. تسلا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ از این ربات در کارخانه‌های خود استفاده کند و در سال ۲۰۲۵ آن را به بازار عرضه کند.

استفاده از فناوری موشن کپچر برای آموزش ربات‌ها روشی رایج است، اما تسلا با مقیاس بزرگ و سرعت بالایی که این کار را انجام می‌دهد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اما آیا تسلا می‌تواند با چالش‌های فنی و هزینه‌های بالای آموزش ربات اپتیموس مقابله کند؟ و اصلا این ربات می‌تواند خیلی زود وارد بازار شده و مشغول به کار شود؟ برای پاسخ به این سوالات باید همچنان منتظر بمانیم.

نوشته تسلا برای آموزش ربات انسان‌نمای اپتیموس از نیروی انسانی کمک می‌گیرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.