رشد 10 درصدی بازار لوازم صوتی شخصی هوشمند در 3 ماهه دوم سال 2024

بر اساس جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی Canalys، بازار جهانی لوازم صوتی هوشمند در 3 ماهه دوم سال 2024 رشد 10.6 درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته تجربه کرد.

تعداد نقل و انتقالات انجام شده در حد فاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن مجموعا برابر با 106 میلیون دستگاه بود. این رقم بیش‌ترین مقدار ثبت شده در 3 ماهه دوم سال میلادی تا به امروز محسوب می‌شود.

لوازم صوتی هوشمند شامل هدفون‌های بی‌سیم، ایرفون‌هایی با اتصال سیمی فیزیکی میان دو قطعه گوشی و ایرفون‌های True Wireless هستند که فاقد اتصال سیمی میان دو بلندگو بوده و هر کدام از اسپیکرها می‌توانند به‌طور مستقل عمل نمایند.

ایرفون‌های TWS و مدل‌های بی‌سیم Open-Ear از جمله عوامل کلیدی رشد بازار لوازم صوتی هوشمند در 3 ماهه دوم سال 2024 هستند. ایربادهای TWS با قیمت‌گذاری ارزان‌تر از 50 دلار بیش از 50 درصد کل بازار در 3 ماهه دوم سال 2024 را به خود اختصاص دادند.

اپل و برند تحت مالکیت آن یعنی بیتس با فروش 18 میلیون دستگاه و کسب سهم 17.1 درصدی از بازار به بزرگ‌ترین فروشنده طی این بازه زمانی تبدیل شد.

سامسونگ (شامل شرکت‌های تابعه هارمن) با فروش 8.1 میلیون دستگاهی و کسب سهم 7.6 درصدی از بازار در جایگاه دوم ایستاد. برند هندی Boat Audio با فروش 6.7 میلیون واحدی و کسب سهم حدودا 6.3 درصدی از بازار جهانی، رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

شیائومی با فروش 5.2 میلیون دستگاه صوتی و کسب سهم تنها 5 درصدی از بازار به چهارمین برند پیشرو در جهان تبدیل شد. همچنین شیائومی تنها برندی بود که با رشد سالیانه مثبت 40 درصدی در میان 5 شرکت برتر قرار گرفت.

نهایتا سونی با فروش 4 میلیون دستگاه صوتی و کسب سهم 3.7 درصدی از بازار در رتبه پنجم جای گرفت.

اطلاعات مربوط به نقل و انتقالات لوازم صوتی شخصی هوشمند در جهان طی 3 ماهه دوم سال 2024

نوشته رشد 10 درصدی بازار لوازم صوتی شخصی هوشمند در 3 ماهه دوم سال 2024 اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.