واتس‌آپ به‌زودی پیام‌های ارسالی از سوی اکانت‌های ناشناس را مسدود خواهد کرد

جدیدترین به‌روزرسانی بتا واتس‌آپ برای سیستم‌عامل اندروید بر بهبود حریم خصوصی کاربران تمرکز نموده است. در همین راستا واتس‌آپ سرگرم توسعه ویژگی مسدودسازی پیام‌های ارسالی از سوی اکانت‌های ناشناس است. این قابلیت به ارتقاء سطح کنترل کاربران کمک کرده و به‌طور بالقوه عملکرد دستگاه را بهبود می‌دهد.

این ویژگی برای به‌روزرسانی آینده واتس‌آپ در نظر گرفته شده و هدف از ارائه آن، محافظت از کاربران در برابر ارتباطات ناخواسته و حتی مضر است. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند برای تعداد پیام‌های قابل دریافت از سوی اکانت‌های ناشناس طی یک بازه زمانی معین، محدودیت خاصی را در نظر بگیرند. در صورت تجاوز از این محدودیت، برنامه هرگونه پیام ارسالی دیگر از سوی آن اکانت‌ها را به‌طور خودکار بلاک خواهد کرد.

آپدیت جدید واتس‌آپ از جنبه عملکردی نیز برخوردار است. اسپم‌ها و پیام‌های ناخواسته می‌توانند برنامه را بیش از حد سنگین کرده و سرعت دستگاه را کاهش دهند. کاربران با فعال‌سازی ویژگی مسدود کردن پیام‌ها می‌توانند حجم داده‌های مدیریت شده توسط برنامه را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند.

کاهش بار پردازشی بایستی به تجربه نرم‌افزاری روان‌تر و پاسخگوتر تبدیل شود. واتس‌آپ با مقابله با فعالیت‌های ناشناخته چندان بیگانه نیست. در حال حاضر این پلتفرم برای شناسایی و فیلتر کردن بازیگران بد و در عین‌حال حفظ حریم خصوصی کاربران از ابزارهای خودکار استفاده می‌کنند.

این ابزارها شامل الگوریتم‌هایی هستند که برای شناسایی رفتارهای مشکوک و پیام‌های انبوه طراحی شده‌اند. ویژگی جدید مسدودسازی پیام‌ها، لایه دیگری از سطوح کنترلی کاربر را به برنامه اضافه نموده و به کاربران امکان می‌دهد تا در برابر اسپم‌ها و محتوای بالقوه مضر از حساب‌های کاربری خود به شکلی فعال محافظت نمایند.

گزینه جدید مسدودسازی پیام‌های اکانت‌های ناشناس واتس‌آپ که هم‌اکنون در حال تست است.

هدف از ارائه این ویژگی به حداقل رساندن مخاطرات حملات فیشینگ و محتواهای مخربی است که می‌توانند عملکرد و فضای ذخیره‌سازی دستگاه را به خطر بیندازند. واتس‌آپ با فیلتر کردن پیام‌های ارسالی از منابع ناشناس، گام دیگری را در جهت ایجاد فضای پیام‌رسانی ایمن برخواهد داشت.

قابلیت مسدودسازی پیام‌های ارسالی از اکانت‌های ناشناس کماکان مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد. بایستی توجه داشت که ویژگی‌های مشاهده شده در نسخه‌های بتا برنامه پیش از رسیدن به نسخه نهایی احتمالا دستخوش تغییر شده یا حتی به‌طور کامل حذف خواهند شد. با این‌حال تلاش جدی واتس‌آپ در زمینه به‌کارگیری روش‌های جدید محافظت از کاربران خود امری دلگرم‌کننده است.

نوشته واتس‌آپ به‌زودی پیام‌های ارسالی از سوی اکانت‌های ناشناس را مسدود خواهد کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.