چرا اپل واچ شارژ نمی‌شود؟ + چند راهکار برای حل این مشکل

در این مطب قصد داریم به سراغ راهکارهایی برای حل مشکل به درستی شارژ نشدن اپل واچ برویم و و دلایل این مشکل را با هم بررسی کنیم. پس اگر شما نیز اپل واچ دارید و گاهی اوقات مشاهده می‌کنید که دستگاه به خوبی شارژ نمی‌شود برای فهمیدن دلایل این امر تا انتهای مطلب همراه ما باشید. قبل از اینکه به سراغ ترفندهایی برای حل آن برویم بهتر است که بدانید چرا اپل واچ گاهی وقت‌ها شارژ نمی‌شود.

یکی از دلایل مهم این است که احتمالاً شارژر دستگاه به خوبی به پورت اپل واچ وصل نشده است. بنابراین شما می‌توانید در این زمان شارژر را یک بار خارج کرده و دوباره در پورت قرار دهید. دلیل دیگر این است که کابل شارژ خراب شده است پس سعی کنید که اپل واچ را با کابل دیگری شارژ کنید.

همچنین مشکلات نرم‌افزاری باعث می‌شود که گاهی وقت‌ها ساعت اپل به درستی شارژ نشود. اگر اپل واچ شما تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود و فراتر از آن نمی‌رود برای حل این مشکل باید به تنظیمات بروید، سپس وارد Battery شوید و پس از آن روی گزینه Battery Health بزنید. در نهایت دکمه کنار Optimized Battery Charging را خاموش کنید. سپس بررسی کنید و ببینید که آیا دستگاه به خوبی شارژ می‌شود یا خیر.

در هر صورت ما در ادامه راهکارهایی را برای به درستی شارژ نشدن اپل واچ برای شما ارائه کردیم که می‌توانید با استفاده از آنها مشکل دستگاه را حل کنید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ترفندهایی برای حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

تمیز کردن اپل واچ و شارژر آن

گاهی وقت‌ها شما می‌توانید با تمیز کردن اپل واچ و شارژر و کابل آن از مشکلاتی مانند شارژ نشدن دستگاه جلوگیری کنید. وجود اشیای خارجی در اطراف پورت شارژ باعث می‌شوند که اپل واچ به خوبی شارژ نشود و یا با مشکلات متعددی روبرو شود. بنابراین مطمئن شوید که بدنه اپل واچ و شارژر آن در هنگام استفاده کاملا تمیز باشند و هرگونه پلاستیک و اشیای خارجی را از آن جدا کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: چرا سنسور ردیاب خواب در سامسونگ گلکسی واچ به خوبی کار نمی‌کند؟ + چند ترفند کاربردی

متصل شدن به شارژر اپل

یکی از دلایلی که باعث می‌شود در هنگام شارژ کردن اپل واچ با مشکل روبرو شوید استفاده از شارژر کمپانی‌های دیگر است. اتصال اپل واچ به شارژر رسمی کمپانی اپل تنها ۳۰ دقیقه زمان می‌برد تا ساعت شارژ شود. در نهایت بررسی کنید و ببینید که اپل واچ شما با شارژر اپل چند درصد شارژ شده است.

ریستارت کردن اپل واچ

بستن و ریستارت اپل واچ به شما کمک می‌کند تا از باگ‌های کوچک جلوگیری کنید و به دستگاه کمک کنید تا به صورت کامل شارژ شود. هنگامی که این کار به پایان رسید دوباره شارژر را متصل کرده و بررسی کنید که این مشکل حل شده است یا خیر.

بررسی آپدیت‌های نرم‌افزاری

اگر مشکل به درستی شارژ نشدن اپل واچ همچنان با ترفندهای بالا حل نشده است می‌توانید بررسی کنید و ببینید که آیا آپدیت‌های نرم‌افزاری برای این دستگاه در دسترس قرار گرفته است یا خیر. گاهی وقت‌ها مشکلات متعدد نرم‌افزاری باعث می‌شوند که دستگاه با مشکل روبرو شود. برای حل آن می‌توانید بررسی کنید و ببینید که آپدیت‌های نرم‌افزاری برای نسخه اپل واچ شما ارسال شده است. بنابراین پس از بررسی در صورت وجود آپدیت‌های جدید آنها را نصب کرده و سپس ببینید که مشکل شارژ نشدن آن حل شده است یا خیر.

خاموش کردن قابلیت Screen Curtain

قابلیت Screen Curtain به شما کمک می‌کند تا نمایشگر ساعت را خاموش کرده و از مشکلات مختلف جلوگیری کنید. مخصوصا زمان‌هایی که شارژ دستگاه به طور کامل تخلیه شده باشد شارژ مجدد آن به سختی اتفاق می‌افتد. شما می‌توانید با استفاده از مراحل پایین نسبت به خاموش کردن قابلیت Screen Curtain اقدام کنید:

مرحله 1: برنامه ساعت را در گوشی خود باز کنید و سپس روی گزینه Accessibility ضربه بزنید.

مرحله 2: پس از آن گزینه VoiceOver را انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه کنار Screen Curtain بزنید تا این قابلیت خاموش شود.

اکنون بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل به درستی شارژ نشدن اپل واچ حل شده است یا خیر. در صورتی که این مشکل همچنان وجود دارد می‌توانید از ترفندهای بعدی که در ادامه برایتان ارائه کرده‌ایم برای حل آن استفاده کنید.

بررسی اتصالات اپل واچ

اگر اپل واچ دائما برای اتصال به دستگاه به مشکل برمی‌خورد و حتی برای اولین بار نیز نتوانستید آن را به دستگاه خود جفت کنید، احتمالا دستگاه برای اتصال مشکل دارد. این امر می‌تواند حتی روی کیفیت شارژ اپل واچ نیز تاثیرگذار باشد. برای حل این مشکل باید یک بار اپل واچ را به دستگاه وصل کرده و مجددا اتصال را قطع کنید. سپس آن را مجدد به دستگاه وصل کنید و در نهایت بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل شارژ شدن اپل واچ حل شده است یا خیر.

برای انجام این کار می‌توانید از مراحلی که در پایین برایتان ارائه کرده‌ایم نسبت به اتصال و عدم اتصال اپل واچ به دستگاه اقدام کنید:

مرحله 1: برنامه ساعت را در دستگاه خود باز کنید و سپس روی گزینه All Watches بزنید و پس از آن وارد بخش Apple Watch شوید و روی آیکون i بزنید.

مرحله 2: در این مرحله باید روی Unpair Apple Watch کلیک کرده و تغییرات را ذخیره کنید.

در نهایت از این راهکارها پیش بروید تا پروسه عدم اتصال اپل واچ به دستگاه را انجام دهید پس از آن مجدداً باید با استفاده از برنامه ساعت اپل واچ را به آیفون خود متصل کنید. در آخر بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل شارژ نشدن ساعت حل شده است یا خیر.

این مطلب را نیز بخوانید: نگاهی به تاریخچه تکامل اپل واچ و آیفون‌های اپل

غیر فعال کردن قابلیت Power Reserve Mode

قابلیت Power Reserve Mode به دستگاه کمک می‌کند تا در طولانی مدت عملکرد بهتری داشته باشد و هنگامی که برای اولین بار شارژ دستگاه به زیر ۱۰ درصد برسد این ویژگی به طور خودکار فعال می‌شود. اگرچه این امر می‌تواند در هنگام شارژ کردن مشکلاتی را به وجود بیاورد.

پس اگر شما نیز پس از فعال شدن این ویژگی با مشکل شارژ در اپل واچ خود روبرو شده‌اید می‌توانید دکمه کنار ساعت را فشرده و به مدت ۱۰ ثانیه نگه داشته باشید تا اپل واچ ریستارت شود. پس از آن مشاهده خواهید کرد که قابلیت Power Reserve Mode به طور کامل خاموش شده است.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مطلب تمام دلایلی را که موجب می‌شوند در هنگام استفاده از اپل واچ با مشکلات متعددی نظیر شارژ نشدن دستگاه روبرو شوید ارائه کنیم. اپل واچ ویژگی‌های مفید و کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد ولی این دستگاه نیز می‌تواند مانند سایر دستگاه‌های هوشمند با مشکلاتی روبرو شود. یکی از این مشکلات که بسیاری از کاربران هر روزه با آن روبرو هستند شارژ نشدن دستگاه است.

دلایل زیادی برای بروز این امر وجود دارد، از کثیف بودن پورت شارژ گرفته تا وجود مشکلاتی در کابل شارژر همگی باعث می‌شوند که دستگاه به خوبی شارژ نشود. هیچ اهمیتی ندارد که باتری دستگاه به چه دلایلی خوب شارژ نمی‌شود، چرا که در هر صورت، ترفندهای متعددی برای رفع آن وجود دارد.

از آپدیت‌های نرم‌افزاری گرفته تا غیر فعال کردن قابلیت Power Reserve Mode، بررسی اتصالات اپل واچ، خاموش کردن قابلیت Screen Curtain و سایر موارد همگی در اینجا مفید و کاربردی واقع خواهند شد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مراجعه فرمایید.

در نهایت به پایان این مطلب رسیدیم. امیدواریم که راهکارهای داده شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها مشکل شارژ نشدن ساعت هوشمند اپل خود را حل کنید. اگر شما نیز با چنین مشکلی روبرو شده‌ بودید و موفق شده‌اید که آنها را حل کنید لطفاً تجربیات خود را در این باره با ما در میان بگذارید. همچنین نظراتتان را در بخش کامنت‌ها بنویسید.

نوشته چرا اپل واچ شارژ نمی‌شود؟ + چند راهکار برای حل این مشکل اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.