اپل روی توسعه یک دستگاه ربات رومیزی کار می‌کند

بر اساس گزارش‌ها شرکت اپل به‌دنبال تصاحب سهم بیش‌تری از بازار دستگاه‌های خانگی هوشمند است و مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرده که برند آمریکایی احتمالا در اوایل سال 2026 از یک دستگاه ربات رومیزی رونمایی خواهد کرد.

ظاهرا این دستگاه دارای یک نمایشگر به سبک آیپد است. این نمایشگر به یک بازوی رباتیک متصل بوده و از قابلیت چرخش 360 درجه‌ای برخوردار است. دستگاه رومیزی اپل می‌تواند دستگاه‌های خانه هوشمند را کنترل نموده و کاربران با استفاده از آن می‌توانند در کنفرانس‌های ویدیویی شرکت کنند.

در عین‌حال این دستگاه می‌تواند به‌عنوان مانیتور امنیتی منزل نیز نقش‌آفرینی نماید. گزارش شده که این ربات رومیزی نسخه سفارشی‌ شده iPadOS را اجرا نموده و با سیری و Apple Intelligence یکپارچه خواهد شد.

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که این پروژه توسط کوین لینچ رهبری می‌شود. این فرد در گذشته سرپرستی پروژه متوقف شده Apple Car با اسم رمز Titan را بر عهده داشت.

بر اساس شایعات، دستگاه رومیزی اپل در سال 2026 یا 2027 و با قیمت‌گذاری پایه حدودا 1000 دلاری عرضه خواهد شد. با این‌حال اطلاعات فوق صرفا در حد شایعه هستند؛ بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم آنها با دیده تردید نگاه کنید.

رندر احتمالی دستگاه ربات رومیزی اپل

نوشته اپل روی توسعه یک دستگاه ربات رومیزی کار می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.