نکاتی که باید قبل از طراحی سایت با پایتون بدانید!

بهره‌گیری از کاربردی‌ترین و کارآمدترین زبان و ابزار برنامه نویسی، به توسعه دهندگان وب این امکان را می‌دهد تا وبسایت‌های بسیار کاربردی با بالاترین امنیت را طراحی و تولید کنند. یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی، پایتون است. برخورداری از ویژگی‌هایی نظیر کاربرد ساده و قابلیت‌های متنوع منجر شده تا این زبان برنامه نویسی در بین افراد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد. پایتون به‌علت دارا بودن کتابخانه‌های متنوع، ابزارهای کارآمد و چارچوب‌های معین و قوی امروزه توانسته است به یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی در حوزه طراحی سایت تبدیل شود.این زبان برنامه نویسی به افراد کمک می‌کند تا راه‌حل‌های وب برای وب را به‌صورت کارآمدتر و مقیاس‌پذیرتر ایجاد کنند. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی نکات مهم در مورد پایتون بپردازیم.

برای پیدا کردن بهترین منابع آموزش زبان برنامه نویسی پایتون ، می توانید به دوره های آموزش برنامه نویسی سایت توسینسو مراجعه کنید

آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون (Python)، یک زبان برنامه نویسی سطح بالا بوده که همه منظوره و پویا است و به فرد این امکان را می‌دهد تا به کمک این زبان برنامه نویسی در مقایسه با دیگر زبان‌ها سریع‌تر پیشرفت کند. نکات مهم در مورد پایتون که قبل از شروع یادگیری آن باید بدانید به شرح زیر است.

  • Guido van Rossum، طراح و تولید کننده این زبان کاربردی است.
  • پایتون، یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و شی‌گرا و بوده که از پارادایم‌های برنامه نویسی نظیر برنامه نویسی چندگانه، عملکردی و ساختاری به‌‌طور کامل پشتیبانی می‌کند.
  • زبان برنامه نویسی پایتون با ارائه ماژول‌های متنوع امکان ماژولار بودن و استفاده مجدد از برنامه‌ها را برای فرد امکان پذیر می‌کند.

از آن‌جایی که حدود 30 سال از عمر این زبان برنامه نویسی می‌گذرد، امروزه به‌صورت گسترده در حوزه طراحی وبسایت مورد استفاده قرار گرفته و در بین افراد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

کاربردهای زبان برنامه نویسی پایتون

کاربردهای گسترده پایتون منجر شده تا از این زبان برنامه نویسی منحصربه‌فرد در حوزه‌های گوناگون استفاده شود، کاربردهای زبان برنامه نویسی پایتون به شرح زیر است.

  • طراحی انواع وبسایت‌های مختلف
  • طراحی و تولید اپلیکشن‌های موبایل
  • داده کاوی یا علم داده
  • بهره‌گیری از پایتون در حوزه هوش مصنوعی
  • استفاده در دنیای امنیت و هک
  • طراحی و ساخت انواع بازی‌ها
  • پردازش چهره و تصویر
  • استفاده در حوزه اینترنت اشیا
  • بهره‌گیری در حیطه UI/ UX

به دلیل انعطاف پذیری بالای زبان برنامه نویسی پایتون، از آن در حوزه‌های مختلف جهت طراحی و تولید وبسایت‌ها و برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود.

برای یادگیری طراحی وب با استفاده از پایتون می توانید به دوره آموزش جنگو در مجموعه دوره های آموزش طراحی سایت سایت توسینسو مراجعه کنید

نکات مهم درمورد پایتون

از آن‌جایی که پایتون، یک زبان برنامه نویسی ساده و قابل درک است، از قابلیت‌خای بی‌نظیر و بسیار بالایی برخوردار است. Python یک زبان برنامه نویسی، همه منظوره بوده که جهت استفاده در حوزه مختلف برنامه نویسی به ‌ویژه طراحی انواع وبسایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید به کمک این زبان برنامه نویسی سایت مناسب طراحی کنید، باید با نکات مهم در مورد پایتون آشنا شوید.

زمان توسعه بسیار سریع

در عصر رقابت کسب و کارهای بزرگ، سرعت بالای سایت یک نکته مثبت و مزیت محسوب می‌شود. به کمک زبان برنامه نویسی پایتون شما می‌توانید وبسایت مدنظر خود را در کم‌ترین زمان ممکن طراحی و ایجاد کنید. خوب است بدانید سرعت بالای پایتون تاثیر بسیار بالایی در اجرای سایت تولید شده با این زبان برنامه نویسی دارد.

برخورداری از مجموعه وسیعی از کتابخانه‌ها

پایتون منبع باز یا open-source است، همین امر منجر شده تا این زبان برنامه نویسی از تعداد بسیار زیادی کتابخانه برخوردار باشد. کتابخانه‌های متعدد منجر شده تا بهره‌گیری از این زبان برنامه نویسی راحت‌تر و آسان‌تر باشد. با قاطعیت می‌توان گفت که زبان برنامه نویسی پایتون برای هر دستور یا کد از یک کتابخانه برخوردار است.زمانی که صحبت از توسعه وبسایت در میان باشد، پایتون از تعدادی چارچوب برخوردار بوده که روند طراحی را راحت‌تر می‌کند.

یادگیری سریع‌تر

برای بسیاری از افراد معقوله و پروسه یادگیری یک زبان برنامه نویسی بسیار مهم است. طراحی و ایجاد یک وبسایت با پایتون، به علت روند یادگیری ساده‌تر و سریع‌تر نسبت به دیگر زبان‌های برناه نویسی در بین توسعه دهدگان از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد.

سازگاری و یکپارچه سازی

پایتون به‌طور یکپارچه از قابلیت ادغام با سایر فناوری‌ها برخوردار بوده که در نهایت آن‌‌ها را برای توسعه وب انعطاف پذیر می‌کند. زبان برنامه نویسی پایتون قابلیت پشتیبانی از پایگاه داده‌های مبتنی بر SQL مانند MySQL، PostgreSQL، و SQLite و همچنین پایگاه داده‌های NoSQL مانند MongoDB را دارد.این ویژگی منجر شده تا سازگاری پایتون با سرور‌های وب، سیستم‌های کش، API و صف پیام‌ها گسترش یافته و همچنین به توسعه دهندگان نیز این اجازه داده می‌شود تا اجزا و سرویس‌های مختلف را با هم ارغام کنند.

تست و خطایابی آسان

یکی دیگر از نکات مهم در مورد پایتون، تست و خطایابی آسان در این زبان است. ارائه چارچوب‌های تست قوی مانند unittest و pytest منجر شده تا فرآیند نوشتن و اجرای تست‌ها در برنامه نویسی پایتون بسیار راحت‌ باشد.خطایابی در پایتون به کمک ابزار pdb و محیط توسعه یکپارچه(IDE) صورت می‌گیرد، این قابلیت و ویژگی به فرد توسعه دهنده این امکان را می‌دهد تا درصورت وجود خطا به راحتی آن را شناسایی و برطرف کند.

خوانایی و سادگی

سینتکس(syntax) زبان برنامه نویسی پایتون به گونه‌ای طراحی شده که خواندن و نوشتن کدها آسان و تا حدود بسیار زیادی به زبان انگلیسی نزدیک‌تر باشد. یکی از نکات مهم در مورد پایتون این است که بر خوانایی و همچنین قابلیت نگهداری انواع کدها تاکید بسیار بالایی دارد.پایتون به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا مفاهیم و دستورات را در خطور کد کمتری بیان کنند که در نهایت این ویژگی منجربه توسعه سریع‌تر و کارآیی بالای آن می‌شود.

برای آموزش برنامه نویسی به زبان های مختلف می توانید از دوره های آموزشی برنامه نویسی سایت توسینسو به ویژه دوره آموزش سی شارپ مهندس احمدی استفاده کنید.

برخورداری از انجمن بزرگ و فعال

زبان برنامه نویسی پایتون از یک جامعه بسیار گسترده و فعال متشکل از افراد توسعه دهنده این زبان برخوردار بوده که به رشد و پشتیبانی از آن کمک می‌کنند. این انجمن بزرگ با ارائه کتابخانه‌ها، چارچوب‌ها و منابع متعدد به طور خاص جهت توسعه و بهبود طراحی انواع سایت‌ها طراحی شده‌اند.همین امر موجب شده تا ابزارهای متعدد و منابع جامعه محور پایتون را به یک بستر و انتخاب قدرتمند جهت توسعه وب تبدیل کنند و راه‌حل‌های متعدد را جهت برطرف‌ کردن نیازها ارائه دهند.

سخن پایانی

پایتون، یکی از زبان‌های برنامه نویسی پرکاربرد بوده که یادگیری آن ساده و راحت است. شباهت نزدیک دستورات و قواعد نوشتاری آن به زبان انگلیسی از دلایل محبوبیت بالای می‌باشد. این سادگی در عین قدرت بالای پایتون، آن را به یک ابزار فوق العاده جهت طراحی انواع پروژه‌ها تبدیل کرده است. سادگی در یادگیری پایتون، باعث شده تا هر فردی که می‌خواهد به حوزه برنامه نویسی وارد شود، بتواند کدهای این زبان را یاد بگیرد و تغییرات مدنظر را به آسانی اعمال کند.مزایای فوق العاده زبان برنامه نویسی پایتون، امنیت بالا، هزینه نگداری و پیاده سازی طراحی‌های پیچیده سایت منجر شده تا استفاده از پایتون نسبت به دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا(CMS) کمی بیشتر باشد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته نکاتی که باید قبل از طراحی سایت با پایتون بدانید! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.