فناوری شارژ ۳۲۰ وات ریلمی با باتری ۴ سلولی معرفی شد: ۰ تا ۵۰ در ۲ دقیقه

درباره افزایش توان شارژ موبایل‌های هوشمند باید بدانید که شما صرفا نمی‌توانید توان شارژر را بالا ببرید و موبایل شما هم سریع‌تر شارژ شود. فناوری‌های دیگری هم مورد نیاز است که باتری باید پشتیبانی کند. طبق آن چیزی که انتظار داشتیم، امروز Realme از فناوری شارژ سریع SuperSonic خود رونمایی کرد. فناوری شارژ ۳۲۰ وات ریلمی با باتری ۴ سلولی می‌تواند از ۰ تا ۵۰ درصد را در ۲ دقیقه شارژ کند!

فناوری شارژ ۳۲۰ وات ریلمی

برند چینی Realme امروز جزئیات فناوری شارژ 320 واتی را که طی چند روز گذشته درباره آن صحبت کرده بود، ارائه کرد. این شارژر 320 واتی SuperSonic Charge نام دارد و سریع‌ترین فناوری شارژ گوشی هوشمند در جهان است.

ریلمی می‌گوید این فناوری شارژ سوپرسونیک 320 واتی باتری گوشی هوشمند را در 4 دقیقه و 30 ثانیه به طور کامل شارژ می کند. در حقیقت طی ۱ دقیقه تا 26 درصد باتری را پر می‌کند و کمتر از ۲ دقیقه طول می کشد تا آن را بیش از 50 درصد شارژ نماید.

برای مقایسه باید بدانید که فناوری شارژ 320 واتی ریلمی کمی سریعتر از فناوری شارژ 300 واتی ردمی است که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را در 4 دقیقه و 55 ثانیه به طور کامل شارژ می کند. باید بدانید که فناوری ریلمی یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی را در کمتر از 5 دقیقه شارژ می کند.

ریلمی می‌گوید سرشارژر 320 واتی این برند با نام “Pocket Cannon” شناخته می شود و دارای چگالی 3.3W/cm3 است. جالب این‌که اندازه آن مشابه به شارژر 240W Realme خواهد بود.

این برند همچنین گفت که Power Cannon از پروتکل های شارژ سریع اصلی، از جمله UFCS (تا 320 وات)، PD و SuperVOOC پشتیبانی می کند. همچنین دارای ۲ پورت USB-C برای شارژ همزمان است. مثلا می‌تواند توان 150 وات برای گوشی های هوشمند Realme و 65 وات برای لپ تاپ های سازگار را عرضه کند!

علاوه بر این، Realme در رویداد امروز ترانسفورماتور ولتاژ AirGap را معرفی کرد. این ویژگی تبدیل الکترومغناطیسی بدون تماس را برای گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کند تا اطمینان حاصل شود که ولتاژ بالا در هنگام نقص‌هایی مانند خرابی مدار، از باتری جدا می‌ماند تا تجربه شارژ بدون خطر را تجربه کنید.

ریلمی می گوید این ترانسفورماتور کوچکتر اندازه یک انگشت است و برای محافظت از باتری ولتاژ را به 20 ولت کاهش می دهد. این به حفظ «بازده استثنایی و مدیریت حرارتی» کمک می‌کند و شارژ سوپرسونیک 320 واتی را قادر می‌سازد تا بازده انرژی حدود 98 درصد را به دست آورد.

باتری تاشو ۴ سلولی ریلمی

علاوه بر شارژر سوپرسونیک 320 واتی، ریلمی یک باتری تاشو ۴ سلولی با ظرفیت 4420 میلی آمپر ساعت معرفی کرد. هر کدام از سلول‌ها کمتر از 3 میلی متر ضخامت دارند و 10 درصد افزایش ظرفیت را نسبت به فناوری‌های سنتی باتری ارائه می‌کند.

آیا این بدان معناست که Realme در حال آماده شدن برای عرضه یک گوشی تاشو است؟ هنوز چیزی مشخص نیست. بیاید ویدئو معرفی این فناوری را با هم ببینیم:

ریلمی چه فناوری‌های دیگری را رونمایی کرد؟

این برند همچنین یک دکمه لمسی حساس به فشار و صفحه نمایش ضد انعکاس را برای گوشی های هوشمند معرفی کرد.

دکمه لمسی حساس به فشار دارای عملکرد کشویی است و توانایی زوم فوری و عکاسی سریع ارائه می دهد. در حقیقت طراحی شده تا حس یک دکمه دوربین اختصاصی را به شما القا کند.

از سوی دیگر، صفحه نمایش ضد انعکاس از ساختار چشم پروانه الهام گرفته شده است و انعکاس را تا 80 درصد کاهش می‌دهد. این شیشه بافتی مانند کاغذ را برای مشاهده راحت در نور شدید خورشید فراهم می‌کند. همچنین دید واضحی را در سطوح روشنایی کمتر ارائه می دهد و مصرف انرژی را کاهش می دهد.

ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ریلمی

علاوه بر این، ریلمی در مورد فناوری مبتنی بر هوش‌مصنوعی به نام‌های AI Motion Picture و AI Gaming Super Resolution صحبت کرد.

فناوری AI Motion Picture از NEXT AI پشتیبانی می‌کند و یک تصویر را به یک ویدیوی 25 فریمی پویا تبدیل می‌کند.

فناوری AI Gaming Super Resolution از هوش مصنوعی روی دستگاه برای ارائه تصاویری صاف و واضح استفاده می‌کند.

همچنین فناوری Realme Holo Audio معرفی شد که می‌خواهد تجربه بازی همه‌جانبه ای را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد موقعیت صدا را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود که هشدارهای تماس ورودی تمرکز بازی شما را مختل نمی کند.

نظر شما درباره فناوری‌های جدید Realme چیست؟

نوشته فناوری شارژ ۳۲۰ وات ریلمی با باتری ۴ سلولی معرفی شد: ۰ تا ۵۰ در ۲ دقیقه اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.