سامسونگ پتنت تبلت با نمایشگر انعطاف‌پذیر را ثبت کرد

سامسونگ در اقدامی خلاقانه اخیرا پتنت مربوط به نمایشگر یک تبلت انعطاف‌پذیر را در دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات متحده (USPTO) به ثبت رسانده است. این فناوری پیشگامانه می‌تواند نحوه تعامل کاربران با دستگاه‌های خود را متحول نموده و مقوله سازگاری را با طراحی پیشرفته ادغام کند.

پتنت اخیرا ثبت شده توسط سامسونگ دربردارنده جزئیات تبلتی با نمایشگر انعطاف‌پذیر است که می‌تواند شکل و عملکرد خود را تغییر دهد. این موضوع نشان‌دهنده صرفا یک تغییر جزئی در فناوری موجود نیست؛ بلکه به منزله جهش به سوی آینده‌ای است که در آن، دستگاه‌ها با ما سازگار می‌شوند و نه بالعکس.

این پتنت نمایشگری را توصیف می‌کند که بر اساس اولویت‌های کاربر و سناریوهای کاربردی می‌تواند از یک نمایشگر تخت معمولی به فرم منحنی تغییر وضعیت دهد. این انعطاف‌پذیری از طریق یک سیستم پیچیده شامل اجزای مکانیکی و الکتریکی تعبیه شده درون دستگاه محقق می‌شود. هسته اصلی نوآوری سامسونگ در توانایی این شرکت برای ساخت نمایشگری با ابعاد تبلتی نمود پیدا می‌کند.

استفاده از یک شبکه مکانیکی و الکتریکی امکان خم شدن و تغییر شکل صفحه‌نمایش را فراهم می‌کند. به لطف طراحی لبه به لبه، نمایشگر انعطاف‌پذیر تا لبه‌های بدنه تبلت گسترش یافته و این موضوع، استفاده حداکثری از فضای نمایشگر را امکان‌پذیر می‌کند. ویژگی عملکرد تطبیقی نمایشگر خمیده به کاربران اجازه می‌دهد تا میان حالات و عملکردهای مختلف تغییر وضعیت دهند.

مکانیسم هوشمند پس‌زمینه این نمایشگر انعطاف‌پذیر موجب تمایز پتنت اخیرا ثبت شده توسط سامسونگ می‌شود. بر اساس محتوای این پتنت، تبلت می‌تواند قرارگیری در دست چپ یا راست کاربر را تشخیص داده و بر اساس آن خود را تنظیم نماید. همچنین کاربران با توسعه بخشی از صفحه‌نمایش می‌توانند محتوای نمایشگر گوشی هوشمند متصل به تبلت را به‌صورت بی‌سیم روی آن منعکس نمایند.

بعلاوه اندازه نمایشگر تبلت بر اساس اتصال به صفحه‌کلید، استفاده با دست یا قلم استایلوس قابل تغییر خواهد بود. سامسونگ در صورت عرضه این فناوری به بازار می‌تواند استاندارد جدیدی را برای مانیتورها و نمایشگرها تعریف نماید. این قابلیت برای علاقه‌مندان به فناوری، گیمرها و کاربران متمرکز بر مقوله بهره‌وری جذاب خواهد بود. بعلاوه این ویژگی به ارتقاء تجربه سرگرمی و فعالیت کاربران کمک می‌کند.

اگرچه این پتنت هیجان‌انگیز است؛ اما بایستی توجه داشت که تمامی پتنت‌ها به محصول تبدیل نمی‌شوند. با این‌حال پتنت جدید نشان‌دهنده تعهد سامسونگ برای پیشبرد مرزهای فناوری نمایشگر است. سامسونگ سابقه تبدیل پتنت‌های نوآورانه به واقعیت را دارد و این موضوع در گوشی‌های سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ نمود پیدا کرده است. چنین پدیده‌ای موجب می‌شود تا عرضه تبلت با نمایشگر انعطاف‌پذیر در آینده، امری ممکن قلمداد شود.

پتنت جدید سامسونگ نشان‌دهنده تغییر احتمالی در طراحی و عملکرد تبلت‌ها است. این موضوع موجب طرح پرسش‌های مختلفی در ذهن می‌شود. به‌عنوان مثال تاثیر این فناوری بر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به چه شکل خواهد بود؟ آیا این فناوری، سناریوهای کاربردی جدیدی را تعریف خواهد کرد؟ اگرچه آینده قابل پیش‌بینی نیست؛ اما پتنت اخیرا ثبت شده توسط سامسونگ نشان می‌دهد که تبلت‌های نسل آینده احتمالا ذهنیت ما درباره این دستگاه‌ها را تغییر خواهند داد.

نوشته سامسونگ پتنت تبلت با نمایشگر انعطاف‌پذیر را ثبت کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.