چگونه موقعیت مکانی خود را از آیفون به اندروید و یا برعکس به اشتراک بگذاریم؟

در این مقاله به شما یاد می‌دهیم که چگونه لوکیشن خود را از آیفون و اندروید و یا از اندروید به آیفون به اشتراک بگذارید. معمولا به اشتراک گذاری موقعیت مکانی کار آسانی است ولی اگر بخواهید موقعیت مکانی‌تان را از دستگاه آیفون برای کاربران اندروید ارسال کنید با چالش روبرو خواهید شد.

اما نیازی نیست که درباره این موضوع نگران باشید را که ما ترفندهای بسیار مفیدی را در این مطلب ارائه کردیم که می‌توانید با استفاده از آنها نسبت به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود اقدام کنید. معمولا ارسال موقعیت مکانی بسیار مفید است و می‌توانید با استفاده از آن‌ها مراقب بچه‌ها و یا سالمندان باشید.

مهم نیست که از یک دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید و یا یک آیفون، در هر صورت می‌توانید با استفاده از برنامه نقشه گوگل موقعیتتان را برای افراد ارسال کنید. همچنین استفاده از دیگر پیام رسان‌ها مانند واتساپ و تلگرام نیز می‌تواند برای ارسال و به اشتراک گذاری لوکیشن مفید واقع شود.

در این مطلب به شما نشان می‌دهیم که چگونه موقعیت مکانی خود را به صورت زنده با سایر افراد در دستگاه‌های مختلف به اشتراک بگذارید. بنابراین اهمیتی ندارد که از یک دستگاه آیفون استفاده می‌کنید یا اندروید چون در هر صورت می‌توانید لوکیشن‌تان را به دوستان و آشنایان ارسال کنید.

به اشتراک گذاری موقعیت مکانی از آیفون به اندروید و برعکس

گوگل مپ

اگر یک کاربر اندروید و یا آیفون هستید می‌توانید با استفاده از برنامه گوگل مپ موقعیت مکانی خود را با استفاده از گوشی هوشمندتان با سایر افراد به اشتراک بگذارید. این پروسه بسیار ساده است و با استفاده از مراحلی که در پایین برایتان ارائه می‌کنیم به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید:

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که اگر کاربر آیفون هستید بهتر است که قبل از هر چیزی در ابتدا برنامه گوگل مپ را از اپ استور دانلود کنید. حالا بیایید به سراغ بررسی این مراحل برویم:

مرحله 1: برنامه گوگل مپ را در گوشی هوشمندتان باز کنید و سپس روی نقطه آبی بزنید.

مرحله 2: روی Share location کلیک کنید و پس از آن به مرحله بعدی بروید.

مرحله 3: روی منوی پایین رونده بزنید تا آپشن‌های بیشتری را مشاهده کنید.

مرحله 4: در اینجا روی Until you turn this off ضربه زده و پس از آن More را انتخاب کنید.

مرحله 5: حالا مجوز مخاطبین را به گوگل مپ بدهید.

مرحله 6: حالا شماره مخاطبی که می‌خواهید موقعیت مکانی خود را با او به اشتراک بگذارید بنویسید. سپس به مرحله بعد بروید.

مرحله 7: روی Share ضربه بزنید.

مرحله 8: دوباره Share را انتخاب کنید و به گام بعدی بروید.

مرحله 9: از اینجا برنامه اس‌ام‌اس در گوشی باز می‌شود پس باید روی Send بزنید و پس از آن لوکیشن زنده شما با مخاطب مورد نظرتان در یک لینک ارسال می‌شود.

در نهایت فرد مورد نظر باید روی لینک فرستاده شده ضربه بزند تا لوکیشن زنده شما را در گوشی خود مشاهده کند.

به اشتراک گذاری لوکیشن فعلی بین آیفون و اندروید با استفاده از واتساپ

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید لوکیشن زنده خود را بین اندروید و آیفون به اشتراک بگذارید استفاده از پیام رسان واتساپ است. شما می‌توانید در این برنامه لوکیشن خود را برای مخاطبی ارسال کرده که تا ۸ ساعت موقعیت شما را نشان خواهد داد. نحوه انجام این کار بسیار ساده است که در بخش پایین به بررسی آن پرداخته‌ایم:

مرحله 1: چت‌ واتساپ مخاطبتان را باز کنید و با ضربه بر روی آیکون + موقعیت مکانی خود را با فرد به اشتراک بگذارید.

مرحله 2: حالا گزینه Location را از آپشن‌ها انتخاب کنید.

مرحله 3: سپس روی Share Live Location بزنید و به گام بعدی بروید.

مرحله 4: الان مجوز لوکیشن واتساپ را تایید کنید و سپس روی تنظیمات ضربه بزنید.

مرحله 5: پس از ورود به تنظیمات روی Location بزنید. حالا به گام ۶ بروید.

مرحله 6: در این مرحله باید روی Always ضربه بزنید و پس از آن روی آیکون کوچک WhatsApp بزنید تا به واتساپ برگردانده شوید.

مرحله 7: حالا اسکرول کنید و مدت زمانی که می‌خواهید لوکیشن خود را با فردی به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه در واتساپ لایو لوکیشن فیک یا غیرواقعی ارسال کنیم؟

مرحله 8: روی آیکون Send بزنید تا موقعیت مکانی زنده خود را با مخاطب به اشتراک بگذارید.

حالا شخص می‌تواند چت خود را باز کند و لوکیشن زنده شما را در واتساپ ببیند.

به یاد داشته باشید که برای توقف به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی باید چت را باز کنید و به پیام لوکیشن ارسالی اسکرول کنید سپس روی گزینه Stop Sharing ضربه بزنید.

به اشتراک‌گذاری لوکیشن استاتیک یا ثابت از آیفون به اندروید یا برعکس

گاهی وقت‌ها ممکن است بخواهید که دیدن لوکیشنی را به فردی پیشنهاد کنید، برای این کار می‌توانید از به اشتراک گذاری لوکیشن ثابت استفاده کنید. علاوه بر آن به اشتراک گذاری چنین موقعیت‌های مکانی می‌تواند از هدر رفتن زودهنگام باتری گوشی جلوگیری کرده و مانند به اشتراک گذاری موقعیت‌های مکانی زنده نیست. در ادامه سه راهکار را برای انجام این کار برایتان ذکر می‌کنیم:

روش اول: به اشتراک گذاری موقعیت مکانی توسط نقشه اپل

اگر می‌خواهید یک لوکیشنی را با آیفون خود به گوشی اندروید به اشتراک بگذارید می‌توانید از اپل مپ یا نقشه اپل استفاده کنید. در پایین مراحل انجام این کار را برایتان ذکر کرده‌ایم:

مرحله 1: در گوشی آیفون خود اپل مپ را باز کنید و سپس روی نقطه آبی ضربه بزنید.

مرحله 2: حالا روی دکمه share بزنید.

مرحله 3: سپس روی برنامه مسیج در بخش به اشتراک گذاری ضربه بزنید و سپس به گام چهارم مراجعه کنید.

مرحله 4: در اینجا یک مخاطب را انتخاب کنید و سپس روی گزینه send بزنید.

حالا شخص دیگر می‌تواند لینک لوکیشن ارسالی شما را دریافت کند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر کاربری که دارید لوکیشن را برای او ارسال می‌کنید از اندروید استفاده می‌کند، می‌تواند لوکیشن به اشتراک گذاری شده توسط شما را در یکی از مرورگرهای گوشی هوشمند خود نیز مشاهده کند.

روش دوم: به اشتراک گذاری لوکیشن با استفاده از نقشه گوگل

شما همچنین می‌توانید از نقشه گوگل برای به اشتراک گذاری لوکیشن کنونی خود از دستگاه اندرویدی به آیفون و یا برعکس استفاده کنید. در ادامه نحوه انجام این کار را توضیح داده‌ایم:

مرحله 1: نقشه گوگل را در گوشی هوشمند خود باز کنید و سپس لوکیشن مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آن نگه داشته باشید.

مرحله 2: حالا به چپ سوآیپ کنید تا آپشن‌های بیشتری را مشاهده کنید. سپس به گام بعدی بروید.

مرحله 3: روی گزینه Share بزنید و به گام 4 بروید.

مرحله 4: روی واتساپ ‌اس‌ام‌اس و یا هر برنامه دیگری که می‌خواهید لوکیشن خود را در آن به اشتراک بگذارید ضربه بزنید.

مرحله 5: حالا مخاطب مورد نظر خود را نیز انتخاب کرده و روی آن بزنید سپس به گام ششم مراجعه کنید.

مرحله 6: روی Next بزنید و سپس لینک لوکیشنی که می‌خواهید آن را به اشتراک بگذارید در چت ارسال خواهد شد.

در نهایت فرد مورد نظر شما می‌تواند روی لینک داده شده کلیک کرده تا لوکیشن شما را مشاهده کند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای توقف به اشتراک گذاری لوکیشن زنده می‌توانید وارد برنامه نقشه گوگل شوید و سپس روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید پس از آن گزینه Location Sharing را انتخاب کنید. سپس روی Sharing via link بزنید و در نهایت گزینه Stop را انتخاب کنید تا به اشتراک گذاری لوکیشن متوقف شود.

روش سوم: به اشتراک‌گذاری لوکیشن با استفاده از واتساپ

برنامه واتساپ به شما امکان می‌دهد تا لوکیشن ثابتی را از دستگاه آیفون به اندروید و یا برعکس ارسال کنید. مراحل انجام این کار را در پایین برایتان ارائه کردیم:

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه لوکیشن برنامه weather را در آیفون تغییر دهیم؟

مرحله 1: چت واتساپ کاربری را که می‌خواهید لوکیشن ثابت را با او به اشتراک بگذارید باز کرده و سپس روی دکمه به علاوه بزنید.

مرحله 2: حالا روی Location ضربه بزنید و سپس به مرحله بعدی مراجعه کنید.

مرحله 3: سپس گزینه Send Your Current Location را انتخاب کنید تا لوکیشن کنونی شما برای کاربر از این طریق ارسال شود.

به صورت خلاصه اگر می‌خواهید موقعیت مکانی زنده خود را برای فردی از آیفون به اندروید و یا برعکس به اشتراک بگذارید برنامه گوگل مپ یا نقشه گوگل بهترین انتخاب شما خواهد بود. اگرچه اگر می‌خواهید دستگاه شارژ کمتری مصرف کند می‌توانید از به اشتراک گذاری لوکیشن ثابت استفاده کنید و آن را با نقشه گوگل یا واتساپ برای فرد مورد نظر خود بفرستید. به همین آسانی!

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مطلب تمام ترفندهایی را که برای ارسال و به اشتراک گذاری لوکیشن زنده از آیفون به اندروید و یا برعکس نیاز دارید برای شما ذکر کنیم. معمولا ارسال لوکیشن از اهمیت بالایی برخوردار است و شما می‌توانید با استفاده از آن از موقعیت مکانی خود و یا فرد دیگری باخبر شوید.

معمولا چندین راه برای به اشتراک گذاری لوکیشن وجود دارد اما ممکن است به اشتراک گذاری آن از آیفون به اندروید یا از اندروید به آیفون کار دشواری باشد که البته با پیشرفت صنعت گوشی‌های هوشمند شما به راحتی می‌توانید موقعیت مکانی خود را در پیام رسان‌هایی مانند تلگرام و یا واتساپ ارسال کنید.

همچنین استفاده از نقشه گوگل و یا نقشه اپل نیز بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که برای کاهش مصرف باتری گوشی می‌توانید به جای ارسال لوکیشن زنده یک موقعیت مکانی ثابت را برای کاربر مورد نظرتان ارسال کنید. لطفا برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه فرمایید.

در نهایت امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید با استفاده از راهکارهای داده شده نسبت به اشتراک گذاری لوکیشن زنده خود از آیفون به اندروید یا از اندروید به آیفون اقدام کنید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته چگونه موقعیت مکانی خود را از آیفون به اندروید و یا برعکس به اشتراک بگذاریم؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.