استخراج رمز ارز در روسیه قانونی شد

در یک تحول قابل توجه در سیاست‌های اقتصادی، روسیه با امضای قانون جدیدی، استخراج رمزارز را به رسمیت شناخت. این تصمیم، نشان‌دهنده گشایش این کشور به سمت دارایی‌های دیجیتال و تلاش برای تنظیم بازار رمزارزها است.

طبق این قانون، نهادهای حقوقی و کارآفرینان ثبت شده در روسیه مجاز به استخراج رمزارز هستند. همچنین، افراد عادی نیز می‌توانند با رعایت محدودیت‌های مصرف انرژی، به این فعالیت بپردازند.

روسیه با قانونی کردن استخراج رمزارز، در پی ایجاد تعادلی بین ترویج نوآوری‌های مالی و حفظ ثبات اقتصادی است. این کشور ضمن حمایت از رشد صنعت رمزارز، کنترل‌های دقیقی را بر تبلیغات و عرضه این دارایی‌ها اعمال خواهد کرد.

با وجود قانونی شدن استخراج، روسیه همچنان اختیار ممنوعیت برخی رمزارزها را در صورت تهدید ثبات مالی کشور برای خود محفوظ نگه داشته است. همچنین، این قانون به دولت اجازه می‌دهد تا در مناطق مختلف کشور، محدودیت‌های متفاوتی را برای استخراج رمزارز اعمال کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بر اهمیت تنظیم بازار رمزارزها به‌عنوان یک فرصت برای توسعه اقتصادی تأکید کرده و خواستار ایجاد چارچوب قانونی مناسب برای حمایت از رشد این صنعت در داخل کشور و تجارت بین‌المللی شده است.

نوشته استخراج رمز ارز در روسیه قانونی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.