اینتل با نسل جدید کارت‌های گرافیک Battlemage به میدان رقابت بازمی‌گردد

شرکت اینتل اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، نسل جدید کارت‌های گرافیک خود با نام Battlemage را روانه بازار کند. این کارت‌های گرافیک که بر پایه معماری گرافیکی Xe2 ساخته شده‌اند، قرار است عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی خود یعنی Alchemist ارائه دهند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، کارت‌های گرافیک Battlemage تا 50 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل خواهند داشت. این بهبود عملکرد به لطف استفاده از معماری جدید Xe2، واحدهای ردیابی پرتو پیشرفته‌تر و پشتیبانی از فناوری VCC حاصل می‌شود.

اینتل همچنین اعلام کرده است که حداقل سه مدل مختلف از کارت‌های گرافیک Battlemage را عرضه خواهد کرد. این کارت‌ها از نظر تعداد هسته‌های گرافیکی، میزان حافظه و پهنای باند حافظه با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

با توجه به رقابت شدید در بازار کارت‌های گرافیک، ورود اینتل با نسل جدید کارت‌های گرافیک خود می‌تواند تحولی بزرگ در این بازار ایجاد کند. انتظار می‌رود که کارت‌های گرافیک Battlemage بتوانند با محصولات رقبایی همچون انویدیا و AMD رقابت کنند. مهم‌ترین ویژگی‌های کارت‌های گرافیک Battlemage اینتل را در ادامه می‌خوانید:

  • معماری گرافیکی Xe2: بهبود عملکرد تا 50 درصد
  • واحدهای ردیابی پرتو پیشرفته: تجربه گرافیکی واقع‌گرایانه‌تر
  • پشتیبانی از فناوری VCC: مدیریت بهتر مصرف انرژی
  • تنوع مدل‌ها: پاسخگویی به نیازهای مختلف کاربران

با توجه به اطلاعات فعلی، می‌توان گفت که اینتل با نسل جدید کارت‌های گرافیک خود، به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار کارت‌های گرافیک است. باید منتظر ماند و دید که این کارت‌های گرافیک تا چه اندازه موفق خواهند بود.

نوشته اینتل با نسل جدید کارت‌های گرافیک Battlemage به میدان رقابت بازمی‌گردد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.