شیائومی سرگرم توسعه یک گوشی با باتری قدرتمند 7500 میلی‌آمپرساعتی است

در مقطعی از زمان، شیائومی اولین شرکتی بود که گوشی هوشمند با فناوری شارژ بیش از 200 واتی در بستر سیم را به بازار عرضه کرد؛ اما اکنون کمپانی چینی به‌جای پیگیری دستاوردهای خود در زمینه افزایش سرعت شارژ بر مقوله ساخت باتری‌های بزرگ‌تر تمرکز نموده است.

بر اساس گزارش یک افشاگر چینی با شناسه Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo، شیائومی سرگرم توسعه فناوری جدیدی است که امکان به‌کارگیری باتری 7000 میلی‌آمپرساعتی با شارژ 120 واتی یا باتری 7500 میلی‌آمپرساعتی با شارژ 100 واتی در گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌کند.

در ادامه کلیه ترکیبات در نظر گرفته شده از سوی مرکز تحقیق و توسعه در پارک علم و فناوری نانجینگ چین ارائه شده است.

شیائومی تنها یکی از شرکت‌های پرشمار تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است که به منظور افزایش ظرفیت باتری از به‌کارگیری فناوری شارژ سریع‌تر فاصله می‌گیرند. آنر، ویوو، وان‌پلاس، اوپو و ریلمی به استفاده از باتری‌های سیلیکون کربنی روی آورده‌اند. این باتری‌ها از چگالی انرژی بالاتری برخوردار هستند؛ اما لزوما از سریع‌ترین فناوری شارژ موجود پشتیبانی نمی‌کنند.

پیش از این شاهد عرضه گوشی ویوو ایکس فولد 3 با باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی و فناوری شارژ 80 واتی در قالب بدنه باریک 4.7 میلی‌متری بوده‌ایم؛ در حالی‌که وان‌پلاس Ace 3 Pro از یک باتری 6100 میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ 100 واتی بهره می‌گیرد. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که شیائومی نخستین بار چه دستگاهی را با فناوری جدید باتری به بازار عرضه خواهد کرد.

نوشته شیائومی سرگرم توسعه یک گوشی با باتری قدرتمند 7500 میلی‌آمپرساعتی است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.