نخستین آیفون تاشو اپل با گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 8 رقابت خواهد کرد

شرکت سامسونگ بیش از 5 سال قبل اولین گوشی تاشو خود با نام گلکسی فولد 5G را روانه بازار کرد. با این‌حال گوشی تاشو اپل هنوز به بازار عرضه نشده است. گزارش‌های پیشین از عرضه نخستین آیفون‌ تاشو اپل به بازار در سال 2026 حکایت داشتند.

اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که جدول زمانی پیش‌‌تر اعلام شده کماکان پابرجاست. این موضوع بدان معناست که اپل در مسیر عرضه اولین آیفون تاشو به‌صورت تقریبا همزمان با عرضه گوشی‌های گلکسی زد فولد 8 و گلکسی زد فلیپ 8 توسط شرکت سامسونگ است.

به گفته یک تحلیل‌گر با نام جف پو، اپل در تدارک معرفی اولین آیفون تاشو و یک دستگاه تاشو هیبریدی (ترکیبی از آیپد و مک‌بوک) در سال 2026 است. این تحلیل‌گر مدعی شده که آیپد/ مک‌بوک هیبریدی تاشو در 3 ماهه دوم سال 2026 و آیفون تاشو در اواخر همان سال معرفی خواهند شد. گزارش‌های پیشین نشان دادند که آیفون تاشو احتمالا از طراحی مشابه با سری گلکسی زد فلیپ سامسونگ برخوردار خواهد بود.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چرا اپل ابتدا آیفون تاشو خود را به بازار عرضه نمی‌کند؟ در پاسخ بایستی اعلام کرد که آیفون تاشو احتمالا در تعداد بالایی به فروش خواهد رفت. بنابراین بروز هرگونه مشکل احتمالی برای آن می‌تواند عواقب سنگینی را برای اپل به‌دنبال داشته باشد. به همین دلیل اپل احتمالا قصد دارد تا در ابتدا آیپد/ مک‌بوک هیبریدی خود را به بازار عرضه نماید.

این دستگاه احتمالا در تعداد بسیار کمتری نسبت به آیفون تاشو به فروش خواهد رفت؛ بنابراین پیامدهای ناشی از بروز هرگونه مشکل احتمالی در این محصول در مقایسه با آیفون تاشو بسیار محدودتر خواهند بود.

در زمان عرضه اولین آیفون تاشو به بازار، سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ سامسونگ از قدمت حدودا 7 ساله برخوردار خواهند بود. با این‌حال محصولات نسل اولی اپل غالبا به خوبی تولیدات چند نسل قبلی رقبا یا حتی برتر از آنها ظاهر می‌شوند. سامسونگ به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان نمایشگرهای مورد نیاز آیفون‌ تاشو اپل نقش‌آفرینی خواهد کرد. بنابراین در چنین شرایطی اپل چندان نمی‌تواند از سامسونگ پیشی بگیرد.

نوشته نخستین آیفون تاشو اپل با گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 8 رقابت خواهد کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.