دو فضانورد فضاپیمای استارلاینر بویینگ در فضا گیر افتاده‌اند!

در یک رویداد غیرمنتظره، دو فضانورد ناسا، بوچ ویلمور و سونیتا ویلیامز، ممکن است تا چند ماه آینده در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) باقی بمانند. فضاپیمای استارلاینر بویینگ که این دو فضانورد را به ایستگاه فضایی منتقل کرده بود، به دلیل مشکلات فنی متعدد، قادر به بازگرداندن ایمن آن‌ها به زمین نیست.

این اولین پرواز آزمایشی با خدمه استارلاینر بود و قرار بود این فضاپیما پس از هشت روز به زمین بازگردد. اما مشکلات فنی از جمله نشت گاز هلیوم، باعث شد تا بازگشت این فضاپیما به تعویق بیفتد. مهندسان ناسا در حال بررسی دقیق این مشکلات هستند تا بتوانند راهکاری برای بازگرداندن ایمن فضانوردان پیدا کنند.

کن باورساکس، یکی از مسئولان ناسا، اعلام کرد که خطر نشت بیشتر گاز و خرابی پیشرانه در طول پرواز بازگشت، احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، ناسا تصمیم گرفته است تا زمان رفع کامل مشکلات فنی، فضانوردان را در ایستگاه فضایی نگه دارد.

اگر مشکلات فنی استارلاینر به سرعت برطرف نشود، ناسا مجبور خواهد شد تا از کپسول Crew Dragon شرکت اسپیس ایکس برای بازگرداندن فضانوردان به زمین استفاده کند. این در حالی است که ویلمور و ویلیامز برای ماموریتی هشت روزه آموزش دیده بودند و اکنون باید تا چند ماه دیگر در ایستگاه فضایی باقی بمانند.

این اتفاق نشان می‌دهد که سفرهای فضایی همچنان با چالش‌های فنی زیادی همراه است. با این حال، ناسا و شرکت‌های خصوصی فضایی همچنان به تلاش برای توسعه فناوری‌های جدید و ایمن‌تر برای سفرهای فضایی ادامه خواهند داد.

نوشته دو فضانورد فضاپیمای استارلاینر بویینگ در فضا گیر افتاده‌اند! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.