مشخصات فنی گوشی تاشو HMD Barbie در فضای آنلاین منتشر شد

پس از تائید کمپانی HMD مبنی بر عرضه جهانی گوشی HMD Barbie در روز 28 آگوست (7 شهریور ماه) اکنون رندرها و مشخصات این گوشی در وبسایت آژانس رگولاتوری TENAA چین منتشر شده است.

در اوایل سال جاری میلادی هنگامی‌که HMD برای نخستین بار از معرفی این گوشی خبر داد؛ با صراحت اعلام کرد که HMD Barbie به‌جای یک گوشی هوشمند یک مدل تاشو صدفی‌شکل کلاسیک خواهد بود. اکنون گواهینامه TENAA نیز همین موضوع را تائید کرده است.

تصاویر منتشر شده از دستگاه‌ واقعی نشان‌دهنده یک فیچرفون بی‌الهام بوده که به‌جای نوآوری از شناسه برند بهره گرفته است. به‌نظر می‌رسد که این گوشی می‌تواند به‌عنوان مکمل مجموعه اسباب‌بازی‌های باربی برای دختر بچه‌ها عرضه شود. همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ این گوشی از مشخصات فنی بسیار ضعیفی برخوردار است.

این دستگاه مجهز به یک نمایشگر 2.8 اینچی TFT با رزولوشن 240×320 پیکسل است. همچنین گواهینامه TENAA به وجود نمایشگر ثانویه نیز اشاره دارد. این نمایشگر کوچک‌تر از اندازه 1.77 اینچی و رزولوشن 128×160 پیکسلی برخوردار است؛ اما نمایشگر ثانویه در تصاویر منتشر شده توسط پایگاه داده TENAA قابل تشخیص است.

گوشی HMD Barbie از یک تراشه تک هسته‌ای با فرکانس 1.05 گیگاهرتز استفاده می‌کند. این گوشی با تنها 64 مگابایت رم و 128 مگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. پشتیبانی این پیکره‌بندی از قابلیت‌هایی فراتر از برقراری تماس و ارسال پیامک امری بعید به‌نظر می‌رسد. کاربران در صورت تمایل قادر به ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه تا سقف 32 گیگابایت از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی خواهند بود.

این دستگاه از اتصال 4G LTE پشتیبانی نموده و انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 1450 میلی‌آمپرساعتی دریافت می‌کند. وجود قاب پشتی قابل جداسازی امکان تعویض آسان باتری را فراهم می‌کند. دوربین پشتی منفرد همراه با فلاش LED نیز نیازهای اولیه کاربران برای عکاسی را برطرف می‌کنند.

طراحی کلی این گوشی تا حد زیادی به المان‌های زیبایی‌شناسی باربی گرایش دارد. این دستگاه دارای رنگ‌آمیزی صورتی بوده و لوگو بزرگ باربی نیز به‌صورت برجسته روی درب دستگاه نمایش داده شده است. با این‌حال پنل پشتی دارای پوشش نقره‌ای رنگ متضاد است. ابعاد گوشی معادل 108x55x18.9 میلی‌متر و وزن آن برابر با 123 گرم است.

جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری HMD Barbie هنوز اعلام نشده است؛ اما این موضوع طی چند هفته آینده مشخص خواهد شد. انتظار می‌رود که این گوشی به‌عنوان یک گزینه مقرون‌به‌صرفه روانه بازار شود.

نوشته مشخصات فنی گوشی تاشو HMD Barbie در فضای آنلاین منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.