چرا اسپیکر گوشی در دستگاه‌های اندرویدی به درستی کار نمی‌کند؟ + معرفی چند راه‌حل

در این مطلب به سراغ حل مشکل اسپیکر گوشی در دستگاه‌های اندرویدی رفته‌ایم و قصد داریم چند راهکار برای حل این مشکل ارائه کنیم. معمولا دلایل زیادی برای به درستی کار نکردن اسپیکر گوشی در دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد. اسپیکر و میکروفون بسیار مهم هستند و در استفاده نامناسب آسیب خواهند دید.

پس باید حواستان باشد که در هنگام استفاده از گوشی، دستگاه ضربه نخورد. چون در غیر این صورت با مشکلات متعددی از جمله به درستی کار نکردن اسپیکر گوشی روبرو خواهید شد. راهکارهای مفیدی برای حل این مشکلات وجود دارد. برای مثال در ابتدا می‌توانید بلوتوث گوشی را خاموش کنید.

یا بررسی کنید و ببینید که دستگاه در حالت هدفون مانده یا خیر! شما می‌توانید با نصب آپدیت‌های نرم‌افزاری جدید نسبت به حل مشکل اسپیکر در گوشی اندرویدی اقدام کنید. پاک کردن حافظه پنهان برنامه نیز یکی دیگر از راهکارهای مفیدی است که در اینجا ارائه شده است.

در نهایت نیز می‌توانید گوشی را ریست کنید و تنظیمات را مجددا تنظیم کنید. در هر صورت برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، چرا که ما قصد داریم به بررسی تمام راهکارهایی که برای حل مشکل اسپیکر گوشی در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد بپردازیم.

حل مشکل اسپیکر گوشی در دستگاه‌های اندرویدی

خاموش کردن بلوتوث

اگر دستگاه شما به هدفون‌های بلوتوثی یا ایربادزها متصل شده است، پس شکی نیست که صداها به این دستگاه‌ها منتقل می‌شوند. برای جلوگیری از رخ دادن هرگونه چنین اتفاقاتی، سعی کنید در ابتدا بلوتوث گوشی را خاموش کنید.

در نهایت، بررسی کنید و ببیند که آیا مشکل اسپیکر دستگاه حل شده است یا خیر! اگر می‌بینید که این مشکل همچنان وجود دارد، می‌‌توانید از روش‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، استفاده کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: چند راهکار برای حل مشکل نشان ندادن وضعیت ترافیک در گوگل مپ اندروید و آیفون

بررسی گوشی و حالت هدفون آن

احتمالا گوشی اندرویدی شما در حالت هدفون باقی مانده باشد، پس تعجبی ندارد که اسپیکر دستگاه مشکل پیدا کند و امکان انتقال صداها به اسپیکر وجود نداشته باشد. در چنین وقت‌هایی چه باید کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که برای حل این مشکل می‌‌توانید گوشی را به حالت هدفون‌ متصل کنید و سپس آن را دیسکانکت کنید. اگر این راهکار کاربردی نبود، گوشی اندرویدی خود را یک بار ریستارت کنید. سپس بررسی کنید و ببینید که این مشکل حل شده است یا خیر. در صورتی که اسپیکر همچنان مشکل داشت، از روش پایین برای رفع آن اقدام کنید.

نصب آپدیت‌های نرم‌افزاری

همیشه نصب جدیدترین آپدیت‌های نرم‌افزاری راه‌حل مفیدی برای رفع باگ‌ها و مشکلات مختلف دستگاه شناخته می‌شود. اگر مشکل به خوبی کار نکردن اسپیکر گوشی به دلیل وجود باگ‌ها به وجود آمده باشد، نصب کردن آپدیت‌های جدیدتر به شما کمک خواهند کرد تا این مشکل را برطرف کنید. پس یک بار امتحان کنید و ببینید که مشکل گوشی اندرویدی شما حل شده است یا خیر.

بررسی تنظیمات Accessibility

دستگاه اندرویدی شما به چندین تنظیمات دسترسی مجهز شده تا به افرادی که با مشکلات ناشنوایی و کم شنوایی روبرو هستند کمک کند. پس اگر شما بدون آنکه بدانید از طریق تنظیمات دسترسی گوشی خود را بی‌صدا کرده باشید و یا ویژگی کمک شنوایی را فعال کرده باشید احتمالا اسپیکر گوشی در هنگام تماس‌ها به خوبی کار نکند. پس در چنین وقت‌هایی چه باید کرد و چگونه باید مشکل اسپیکر گوشی را در گوشی اندرویدی حل کنید؟

ما در ادامه مراحل انجام این کار را برای شما توضیح داده‌ایم:

مرحله 1: در ابتدا برنامه تنظیمات را در گوشی اندرویدی خود باز کنید و سپس وارد بخش Accessibility شوید پس از آن روی Hearing enhancements ضربه بزنید.

مرحله 2: حالا دکمه کنار Mute all sounds را بزنید و آن را غیر فعال کنید. بنابراین دیگر گوشی بی صدا نخواهد بود و به حالت اولیه خود باز می‌گردد. حالا به مرحله سوم بروید.

مرحله 3: اکنون روی Hearing aid support ضربه بزنید و سپس دکمه کنار Hearing aid compatibility را غیرفعال کنید.

در نهایت بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل اسپیکر گوشی در دستگاه اندرویدی شما حل شده است یا خیر. در صورتی که می‌بینید هنوز دستگاه با این مشکل روبرو است، می‌توانید حافظه پنهان برنامه را پاک کنید. ما این روش را در ادامه برایتان به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

پاک کردن حافظه پنهان برنامه

اگر اسپیکر گوشی به درستی کار نمی‌کند و در هنگام ورود به یک برنامه خاص دچار مشکل می‌شود احتمالا آن برنامه با باگ مواجه شده است. پس بهتر است که در چنین وقت‌هایی به سراغ پاک کردن حافظه پنهان برنامه بروید تا این مشکل را حل کنید. ما در ادامه مراحل انجام این کار را برای شما ذکر کردیم:

مرحله 1: در ابتدا روی برنامه دچار مشکل به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید و سپس در ادامه روی اطلاعات برنامه از منویی که مشاهده کرده‌اید بزنید.

مرحله 2: حالا وارد Storage شوید و روی Clear cache در بخش پایین ضربه بزنید.

حالا اگر این مشکل همچنان باقی مانده است باید به فروشگاه پلی استور مراجعه کرده و سپس سعی کنید که آخرین نسخه از برنامه مورد نظر را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. اکنون احتمالا مشکل اسپیکر گوشی در این بخش حل خواهد شد ولی اگر احساس کردید که همچنان اسپیکر مشکل دارد می‌توانید با ریست کردن تنظیمات دستگاه نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه استیکرهای سفارشی را در سامسونگ پیدا، ایجاد و یا حذف کنیم؟ + معرفی چند راهکار

ریست کردن تمام تنظیمات در گوشی اندرویدی

اگر از تمامی روش‌های بالا استفاده کردید ولی هنوز نتوانستید مشکل اسپیکر را در گوشی اندرویدی خود حل کنید می‌توانید از این روش که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم استفاده کنید. بهترین انتخابی که در این بخش دارید این است که به سراغ ریست کردن گوشی اندرویدی خود بروید. اصلا نگران نباشید چرا که با ریست کردن و انجام این پروسه اطلاعات یا فایل‌های شخصی شما پاک نخواهند شد. نحوه انجام این کار را در چند مرحله در بخش پایین برایتان ارائه کردیم:

مرحله 1: در ابتدا برنامه تنظیمات را باز کنید و سپس به بخش General management بروید پس از آن گزینه Reset را از منوی باز شده انتخاب کنید. حالا به گام دوم بروید.

مرحله 2: در اینجا باید روی گزینه Reset all settings ضربه بزنید پس از آن گزینه Reset settings را از بخش پایین انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

حالا باید یک بار دیگر بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. اکنون احتمالا مشکل اسپیکر گوشی رفع شده باشد. اگر متوجه شده‌اید که اسپیکر همچنان کار نمی‌کند می‌توانید سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید یا دستگاه اندرویدی خود را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید.

جمع‌بندی

ما سعی کردیم که در این مطلب تمام ترفندهایی که برای حل مشکل اسپیکر گوشی در دستگاه‌های اندرویدی نیاز دارید را برای شما بیان کنیم. اسپیکر یا میکروفون در گوشی‌ها بسیار مهم هستند ولی باید توجه کنید که این دو بسیار حساس هستند و باید مراقب باشید که ضربه نخورند.

چرا که با ایجاد مشکل در اسپیکر احتمالاً دیگر نتوانید به راحتی از برنامه‌های مختلف استفاده کنید و یا با دوستانتان تماس بگیرید. البته راهکارهایی نیز برای حل مشکل اسپیکر گوشی در دستگاه اندرویدی وجود دارد که ما در این مطلب به بررسی چند مورد از آنها پرداختیم.

از ریست کردن تنظیمات دستگاه گرفته تا پاک کردن حافظه پنهان برنامه مورد نظر و بررسی تنظیمات Accessibility و… همگی در اینجا مفید هستند. گاهی وقت‌ها روشن بودن بلوتوث نیز باعث می‌شود که نتوانید به راحتی از اسپیکر گوشی استفاده کنید چرا که دستگاه‌های دیگر به بلوتوث گوشی متصل شده‌اند.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مراجعه کنید. در نهایت به پایان این مطلب رسیدیم. امیدواریم که راهکارهای داده شده برای شما کاربردی بوده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها نسبت به رفع مشکل اسپیکر گوشی در دستگاه اندرویدی خود اقدام کنید. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته چرا اسپیکر گوشی در دستگاه‌های اندرویدی به درستی کار نمی‌کند؟ + معرفی چند راه‌حل اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.