سامسونگ از باریک‌ترین تراشه حافظه جهان برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

سامسونگ از باریک‌ترین حافظه LPDDR5X DRAM جهان رونمایی کرد. این تراشه تنها 0.65 میلی‌متر یا به اندازه یک ناخن دست ضخامت دارد. این تراشه برای گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ای ساخته شده که به منظور پردازش هوش مصنوعی روی دستگاهی معمولا از واحد پردازش عصبی (NPU) استفاده می‌کنند.

جدیدترین تراشه LPDDR5X DRAM سامسونگ باریک‌ترین تراشه رده 12 نانومتری در جهان به‌شمار رفته و در ظرفیت‌های 12 و 16 گیگابایتی موجود است. این تراشه با استفاده از 4 لایه انباشته ساخته شده که هرکدام از آنها شامل دو تراشه LPDDR DRAM است.

این تراشه با توجه به طراحی باریک خود فضای داخلی بیش‌تری را برای گوشی‌های هوشمند فراهم نموده و طراحی حرارتی بهتر دستگاه را امکان‌پذیر می‌کند. به گفته سامسونگ، مقاومت حرارتی تراشه حافظه جدید در مقایسه با تراشه LPDDR5X نسل قبلی تا 21.2 درصد بهبود یافته است.

سامسونگ برای به حداقل رساندن ارتفاع تراشه، برد مدار چاپی (PCB)، ترکیب قالب‌گیری اپوکسی (EMC) و فرآیند پس‌زمینه آن‌را بهینه‌سازی نموده است. برند کره‌ای قصد دارد تا عرضه تراشه حافظه جدید خود برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را به‌زودی آغاز نماید. همچنین سامسونگ اعلام کرده که تولید تراشه‌های 6 لایه 24 گیگابایتی و 8 لایه 32 گیگابایتی LPDDR DRAM برای دستگاه‌های موبایلی آینده را به‌زودی شروع می‌کند.

به گفته YongCheol Bae؛ معاون ارشد تیم برنامه‌ریزی محصولات حافظه سامسونگ، حافظه‌های LPDDR5X DRAM سامسونگ برای ایده‌های هوش مصنوعی روی دستگاهی با کارآیی بالا استاندارد جدیدی را تعریف نموده و در کنار ارائه عملکرد فوق‌العاده LPDDR امکان مدیریت حرارتی پیشرفته در یک پکیج بسیار فشرده را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: “ما نسبت به ارائه مستمر نوآوری‌ها از طریق همکاری نزدیک با مشتریان خود متعهد بوده و برای پاسخگویی به نیازمندی‌های آینده بازار تراشه‌های DRAM کم‌مصرف، راهکارهای ویژه‌ای را ارائه می‌دهیم.”

نوشته سامسونگ از باریک‌ترین تراشه حافظه جهان برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.