گوشی تاشو هواوی نوا فلیپ با طراحی صدفی‌شکل رسما معرفی شد

هواوی با تولید دستگاه‌های تاشو چندان بیگانه نیست و گوشی تاشو نوا فلیپ جدیدترین محصول کمپانی چینی در این کلاس به‌شمار می‌رود. این مدل با رویکرد یک دستگاه تاشو صدفی‌شکل جمع‌وجور عرضه شده و نخستین گوشی تاشو در خانواده نوا محسوب می‌شود. هواوی در طراحی این گوشی سیاستی مدگرا را در پیش گرفته و از چندین مدل رنگی شاخص استفاده کرده است.

در حالی‌که هواوی نوا فلیپ در وهله نخست به‌عنوان یک اکسسوری مد تبلیغ می‌شود؛ اما این گوشی تاشو دارای سخت‌افزاری قابل‌توجه از جمله مکانیسم لولای قطره‌ای شکل است.

این لولا تست‌های دقیق SGS سوئیس را پشت سر گذاشته و در برابر 1.2 میلیون نوبت خم شدن مقاومت خواهد داشت. ضخامت دستگاه در وضعیت باز شده تنها برابر با 6.88 میلی‌متر بوده و وزن آن برابر با 195 گرم است.

نمایشگر خارجی 2.14 اینچی مربعی‌شکل از فناوری اولد بهره گرفته و دقیقا در سمت راست دوربین‌های دوگانه مستقر شده است. نمایشگر داخلی نیز از یک پنل LTPO OLED با اندازه 6.94 اینچ، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی متغیر در محدوده 1 تا 120 هرتزی بهره می‌گیرد.

نمایشگر خارجی به‌عنوان سوژه‌یاب برای دوربین اصلی عمل نموده و قادر به اجرای برخی برنامه‌های بومی نظیر هواشناسی، موسیقی و تقویم است.

هواوی نوا فلیپ

سیستم دوربین از ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور 1/1.56 اینچی RYYB و گشودگی دیافراگم f/1.9، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

هواوی به نوع تراشه و ظرفیت حافظه رم گوشی نوا فلیپ اشاره نکرده است؛ اما فهرست قبلی گیک‌بنچ نشان می‌دهد که هواوی نوا فلیپ از تراشه کایرین 8000 استفاده می‌کند. این تراشه احتمالا در گوشی‌های نوا 12 و نوا 12 پرو نیز به‌کارگیری خواهد شد.

هواوی نوا فلیپ مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و ماژول سلفی 32 مگاپیکسلی است.

از جنبه نرم‌افزاری نیز شاهد استفاده از سیستم‌عامل HarmonyOS 4.2 هستیم. این نرم‌افزار چندین ترفند هوش مصنوعی از جمله ابزار حذف موضوع، انتخاب متن از تصاویر و تولید تصویر را به ارمغان می‌آورد.

هواوی نوا فلیپ انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 4400 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ 66 واتی در بستر سیم دریافت می‌کند.

هواوی نوا فلیپ در مدل‌های رنگی سبز، صورتی، سفید و مشکی

گوشی تاشو جدید هواوی در مدل‌های رنگی سبز (New Green)، صورتی (Sakura Pink)، سفید (Zero White) و مشکی (Starry Black) روانه بازار می‌شود.

مدل 256 گیگابایتی این گوشی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی 5288 یوان (744 دلار) قیمت‌گذاری شده است. ورژن‌های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی این گوشی نیز به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 5688 یوان (798 دلار) و 6488 یوان (911 دلار) در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فروش فراگیر این گوشی در بازار چین از روز 10 آگوست (20 مرداد ماه) آغاز می‌شود.

نوشته گوشی تاشو هواوی نوا فلیپ با طراحی صدفی‌شکل رسما معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.