ایلان ماسک تایید کرد: نورالینک کاشت دومین تراشه مغزی را با موفقیت انجام داد

ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت نورالینک، اعلام کرد که این شرکت برای دومین بار با موفقیت تراشه‌ای را در مغز یک انسان کاشته است. این دستاورد بزرگ، نویدبخش آینده‌ای است که در آن افراد فلج بتوانند با استفاده از افکار خود، دستگاه‌های الکترونیکی را کنترل کنند.

اولین بیمار نورالینک که به دلیل حادثه غواصی فلج شده بود، اکنون می‌تواند با استفاده از تراشه مغزی، بازی‌های ویدیویی انجام دهد، در اینترنت جستجو کند و حتی در شبکه‌های اجتماعی پست منتشر کند.

ماسک در یک پادکست گفت که دومین بیمار نیز از آسیب نخاعی رنج می‌برد و تراشه‌ کاشته شده در مغز او، عملکرد بسیار خوبی دارد. وی همچنین اعلام کرد که نورالینک قصد دارد تا پایان سال جاری، تراشه‌های خود را در مغز ۸ بیمار دیگر نیز بکارند.

اولین بیمار نورالینک، پس از جراحی با مشکلاتی مواجه شد که منجر به کاهش عملکرد تراشه شد. با این حال، مهندسان نورالینک با ایجاد تغییراتی در نرم‌افزار و الگوریتم‌ها، توانستند این مشکلات را برطرف کنند.

با موفقیت کاشت تراشه در مغز دومین بیمار، امیدها برای کمک به افراد مبتلا به فلج افزایش یافته است. این فناوری نوآورانه می‌تواند به این افراد استقلال بیشتری داده و کیفیت زندگی آن‌ها را بهبود بخشد.

این دستاورد بزرگ، گامی مهم در جهت ادغام انسان و ماشین و ایجاد آینده‌ای روشن‌تر برای افراد با معلولیت است.

نوشته ایلان ماسک تایید کرد: نورالینک کاشت دومین تراشه مغزی را با موفقیت انجام داد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.