اسنپدراگون 8 نسل 4 در بنچمارک Geekbench ظاهر شد: عملکرد چندهسته‌ای بهتر از A17 Pro

کوالکام پیش از این تأیید کرده بود که نسل بعدی تراشه موبایل پرچمدار خود را در ماه اکتبر (حوالی مهرماه) معرفی خواهد کرد. درحالی‌که تاکنون جزئیات زیادی را در مورد اسنپدراگون 8 نسل 4 شنیده‌ایم، امروز این چیپست برای اولین بار در بنچمارک Geekbench ظاهر شده است که عملکرد چندهسته‌ای بهتر از A17 Pro اپل را نشان می‌دهد.

بنچمارک Geekbench اسنپدراگون 8 نسل 4

اسنپدراگون 8 نسل 4 سرانجام وارد پلتفرم بنچمارک Geekbench شد. اگرچه این لیست احتمالاً مربوط به نسخه نهایی این تراشه نیست، زیرا به‌عنوان «مدل سازنده» نام‌گذاری شده است، امتیازات آن نشان می‌دهد که این چیپست پرچمدار عملکرد قوی تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای را ارائه می‌دهد.

در این بنچمارک، اسنپدراگون 8 نسل 4 امتیاز 2884 را در تست تک‌هسته‌ای به‌دست آورده و به A17 Pro اپل نزدیک شده است. تراشه امسال اپل به‌طور میانگین حدود 2915 امتیاز تک‌هسته‌ای را کسب کرده است.

بااین‌حال، این عملکرد چندهسته‌ای است که اسنپدراگون 8 نسل 4 را برجسته می‌کند. این تراشه در تست چندهسته‌ای امتیاز 8840 را کسب کرده که بسیار بالاتر از میانگین امتیاز 7300 تراشه A17 Pro است. [توجه: میانگین امتیاز تک و چندهسته‌ای A17 Pro از NoteBookCheck گرفته شده است.]

بنچمارک Geekbench اسنپدراگون 8 نسل 4

بنچمارک Geekbench اسنپدراگون 8 نسل 4

همان‌طور که می‌دانیم، کوالکام درحال اتخاذ یک معماری جدید برای اسنپدراگون 8 نسل 4 است. این شرکت به‌جای هسته‌های استاندارد Arm، در این تراشه از یک طراحی CPU سفارشی Oryon استفاده می‌کند، مشابه آنچه که کوالکام در سری اسنپدراگون X برای رایانه‌های شخصی خود استفاده کرده است.

انتظار می‌رود این تغییر در طراحی، عملکرد قابل‌توجه این چیپست را افزایش دهد و نتایج اولیه Geekbench درحال‌حاضر نشانه‌هایی از این بهبود را نمایان می‌کند.

این بنچمارک همچنین جزئیاتی را در مورد معماری هسته اسنپدراگون 8 نسل 4 نشان می‌دهد. این تراشه دارای ساختار هشت هسته‌ای با شش هسته پایه و دو هسته با کارایی بالا است. هسته‌های پایه 2.78 گیگاهرتز فرکانس دارند، درحالی‌که هسته‌های عملکردی با فرکانس 4.09 گیگاهرتز کار می‌کنند.

درحالی‌که اسنپدراگون 8 نسل 4 قرار است برترین تراشه اندرویدی در سال 2025 باشد، پیشرفت‌های آن هزینه‌ای را به‌همراه خواهد داشت. به‌گفته تحلیلگر Ming-Chi Kuo، این چیپست بین 25-30 درصد گران‌تر از 8 نسل 3 خواهد بود. این افزایش هزینه به‌ناچار منجر به افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2025 خواهد شد.

نظر شما درباره بنچمارک اسنپدراگون 8 نسل 4 چیست؟

نوشته اسنپدراگون 8 نسل 4 در بنچمارک Geekbench ظاهر شد: عملکرد چندهسته‌ای بهتر از A17 Pro اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.