تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در تست گیک‌بنچ از تراشه A17 Pro اپل پیشی گرفت!

کوالکام پیش‌تر تائید کرده که تراشه پرچمدار نسل آینده این شرکت موسوم به اسنپدراگون 8 نسل 4 طی ماه اکتبر امسال عرضه خواهد شد. پیش‌تر شایعات و گزارش‌های مختلفی پیرامون عملکرد این نیمه‌هادی منتشر شده بود؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که همه چیز واقعا در حال تغییر است.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 بالاخره در پلتفرم گیک‌بنچ رویت شد. این بنچمارک احتمالا متعلق به نسخه نهایی تراشه پرچمدار کوالکام نیست؛ چرا که پردازنده مذکور در فهرست گیک‌بنچ تحت عنوان “مدل سازنده” (Manufacturer Model) برچسب‌گذاری شده است. با این‌حال امتیازات ثبت شده توسط تراشه نشان‌دهنده عملکرد بسیار قدرتمند آن در زمینه پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای است.

در این تست بنچمارک، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 با کسب امتیاز 2884 در تست پردازش تک هسته‌ای تا حد زیادی به تراشه A17 Pro اپل نزدیک شد. تراشه پرچمدار اپل در همین تست به میانگین امتیاز 2915 دست یافته است. با این‌حال عملکرد تراشه در تست پردازش چند هسته‌ای واقعا برجسته است.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در حالی موفق به کسب امتیاز 8840 در تست پردازش چند هسته‌ای شد که تراشه A17 Pro اپل در همین تست به میانگین امتیاز 7300 دست یافته است. البته بایستی توجه داشت که میانگین امتیازات تراشه A17 Pro در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای از وبسایت NotebookCheck استخراج شده است.

کوالکام برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 از یک معماری جدید بهره گرفته است. این تراشه به‌جای استفاده از هسته‌های استاندارد ARM از طراحی سفارشی Oryon برای هسته‌های CPU بهره می‌گیرد. نمونه مشابه این معماری پیش‌تر در تراشه‌های اسنپدراگون سری X برای کامپیوترهای شخصی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

تغییر طراحی هسته‌ها احتمالا عملکرد پردازشی را به میزان قابل‌توجهی ارتقاء داده و در حال حاضر نتایج اولیه تست گیک‌بنچ نیز شواهدی از همین بهبود را نمایش می‌دهد. همچنین فهرست بنچمارک دربردارنده جزئیاتی درباره معماری هسته‌های تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 است. این تراشه دارای ساختار 8 هسته‌ای با 6 هسته پایه و 2 هسته با کارآیی بالا است. هسته‌های پایه از فرکانس 2.78 گیگاهرتزی برخوردار بوده و هسته‌های کارآمد نیز با فرکانس خیره‌کننده‌ 4.09 گیگاهرتز فعالیت خواهند کرد.

در حالی‌که قرار است تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به قدرتمندترین پردازنده اندرویدی در سال 2025 تبدیل شود؛ اما پیشرفت‌های مورد اشاره هزینه‌هایی را نیز به‌دنبال خواهد داشت. به گفته یک تحلیل‌گر با نام مینگ چی‌کو، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در مقایسه با مدل نسل فعلی یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 بین 25 تا 30 درصد گران‌تر خواهد بود. این افزایش هزینه ناچارا موجب افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2025 خواهد شد.

نوشته تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در تست گیک‌بنچ از تراشه A17 Pro اپل پیشی گرفت! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.