اپل با اختلاف زیادی در رتبه نخست فروش تبلت دنیاست

بر اساس گزارش اخیر IDC، اپل در فصل دوم سال ۲۰۲۴ با اختلاف قابل توجهی نسبت به رقبا، همچنان به عنوان پادشاه بازار تبلت شناخته می‌شود.

این شرکت آمریکایی با فروش ۱۲.۳ میلیون دستگاه تبلت و کسب سهم بازار ۳۵.۸ درصدی، توانسته است رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشد. افزایش فروش آیپدهای جدید، یکی از دلایل اصلی موفقیت اپل در این بازار پویا بوده است.

سامسونگ با فروش ۶.۹ میلیون دستگاه تبلت و کسب ۲۰.۱ درصد از سهم بازار، در جایگاه دوم قرار گرفته است. هرچند سامسونگ نیز رشد فروش خوبی را تجربه کرده، اما فاصله‌ آن با اپل همچنان قابل توجه است.

هواوی و شیائومی نیز با رشد قابل توجهی در فروش تبلت روبرو بوده‌اند. هواوی با رشد ۴۰.۳ درصدی و فروش ۲.۳ میلیون دستگاه، توانسته است به جایگاه سوم بازار دست یابد. موفقیت مدل MatePad 11.5S و افزایش تبلیغات در چین، از عوامل اصلی رشد هواوی بوده است.

شیائومی نیز با رشدی خیره‌کننده ۹۴.۷ درصدی و فروش دو میلیون دستگاه، نشان داده است که می‌تواند رقیب جدی برای سایر برندها باشد. افزایش فروش شیائومی در بازارهای جهانی از جمله روسیه و کشورهای اروپایی، به این موفقیت کمک کرده است.

بازار تبلت در فصل دوم ۲۰۲۴ رشد قابل توجهی را تجربه کرده و اپل همچنان به عنوان بازیگر اصلی این بازار شناخته می‌شود. با این حال، رقابت بین برندهای مختلف همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود در آینده شاهد تحولات جدیدی در این بازار باشیم. در ادامه جدول مقایسه‌ فروش تبلت در فصل دوم ۲۰۲۴ را مشاهده می‌کنید:

شرکت حجم عرضه (میلیون) سهم بازار (درصد) رشد سالانه (درصد)
اپل 12.3 35.8 18.2
سامسونگ 6.9 20.1 18.6
لنوو 2.5 7.3 16.7
هواوی 2.3 6.8 40.3
شیائومی 2.0 5.8 94.7
سایر برندها 8.4 24.3 17.6
مجموع 34.4 100 22.1

نوشته اپل با اختلاف زیادی در رتبه نخست فروش تبلت دنیاست اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.