گوشی تاشو هواوی نوا فلیپ با تراشه کایرین 8000 در وبسایت گیک‌بنچ رویت شد

گوشی تاشو هواوی نوا فلیپ پیش از معرفی رسمی در روز 5 آگوست (15 مرداد ماه) در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد. فهرست بنچمارک برخی جزئیات مربوط به پردازنده مورد استفاده در گوشی را فاش می‌کند. اطلاعات پیش‌تر لو رفته به مشخصات نمایشگر، دوربین و باتری هواوی نوا فلیپ اشاره داشتند؛ اما نوع تراشه مورد استفاده توسط این گوشی، پیش‌تر در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

فهرست گیک‌بنچ نشان می‌دهد که هواوی نوا فلیپ از تراشه بومی کایرین 8000 استفاده خواهد کرد. این پردازنده میان‌رده مجهز به یک هسته کورتکس A77 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز، سه هسته کورتکس A77 با فرکانس 2.19 گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف کورتکس A55 با فرکانس 1.84 گیگاهرتز است. بعلاوه فهرست بنچمارک از به‌کارگیری پردازنده گرافیکی Arm Mali-G610 حکایت دارد.

مشخصات تراشه به وضوح نشان می‌دهد که این گوشی برای انجام کارهای روزمره و نه اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌های رده بالا طراحی شده است. امتیازات بنچمارک نیز به نوبه خود انعکاس‌دهنده همین واقعیت هستند. هواوی نوا فلیپ در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ 6.2 به‌ترتیب امتیازات 1000 و 2419 را کسب کرده است.

سیستم‌عامل یکی از جزئیات جالب توجه در فهرست به‌شمار می‌رود. اگرچه ظاهرا این گوشی سیستم‌عامل اندروید 12 را اجرا می‌کند؛ اما این احتمال وجود دارد که گیک‌بنچ در تشخیص نسخه سیستم‌عامل دچار اشتباه شده باشد. هواوی در بسیاری از دستگاه‌های خود از پلتفرم بومی HarmonyOS استفاده کرده است؛ بنابراین برنامه بنچمارک احتمالا در تشخیص نسخه نرم‌افزار دچار خطا شده است.

هواوی نوا فلیپ مجهز به رم 12 گیگابایتی است. حافظه رم با چنین ظرفیتی احتمالا برترین ویژگی دستگاه محسوب می‌شود. هواوی نوا فلیپ مجهز به پنل اصلی LTPO OLED با اندازه 6.94 اینچ، رزولوشن 2690×1136 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. نمایشگر خارجی دارای اندازه 2.14 اینچی و از نوع اولد بوده و نرخ نوسازی آن به 60 هرتز محدود خواهد شد.

سیستم دوربین گوشی شامل ماژول سلفی 32 مگاپیکسلی، لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و ماژول فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی در قسمت پشتی خواهد بود. انرژی مورد نیاز این گوشی از طریق یک باتری 4400 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 66 واتی تامین خواهد شد.

نوشته گوشی تاشو هواوی نوا فلیپ با تراشه کایرین 8000 در وبسایت گیک‌بنچ رویت شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.