سامسونگ گلکسی زد فولد 6 دارای بهترین دوربین در میان گوشی‌های تاشو است

بر اساس گزارش وبسایت بررسی‌کننده مستقل موسوم به DxOMark، دستگاه جدید گلکسی زد فولد 6 سامسونگ از بهترین عملکرد دوربین در میان گوشی‌های تاشو موجود در بازار برخوردار است. نکته جالب توجه اینکه گلکسی زد فولد 6 حتی در بخش زوم نیز از گوگل پیکسل فولد پیشی گرفته است. این در حالیست که گوشی تاشو گوگل به‌دلیل وجود دوربین تله‌فوتو از نظر فنی نسبت به رقیب سامسونگی خود برتری دارد.

به لحاظ عملکرد دوربین، وبسایت DxOMark گوشی گلکسی زد فولد 6 سامسونگ را در رتبه اول دستگاه‌های تاشو و رتبه 45 رنکینگ جهانی قرار داده است. سیستم دوربین این گوشی موفق به کسب امتیاز 133 شده است. چنین امتیازی مشابه دستگاه‌هایی مانند آیفون 14، آیفون 14 پلاس، گوگل پیکسل 7a، گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس، گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس است.

با بررسی دقیق‌تر عملکرد دوربین گلکسی زد فولد 6 در هر شاخه متوجه خواهیم شد که این گوشی در بخش بزرگنمایی موفق به کسب امتیاز 135 شده است. این رقم در مقایسه با عملکرد 117 امتیازی گوگل پیکسل فولد در زمینه زوم به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر است.

نکته جالب توجه اینکه گلکسی زد فولد 6 مجهز به یک دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری است؛ در حالی‌که گوگل پیکسل فولد از یک دوربین تله‌فوتو 10.8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری بهره می‌گیرد. از این منظر، گوشی تاشو گوگل بر روی کاغذ برتری دارد؛ اما وبسایت DxOMark ادعا کرده که با وجود تفاوت‌های سخت‌افزاری، دوربین تله‌فوتو گلکسی زد فولد 6 نسبت به رقیب گوگلی خود برتر ظاهر می‌شود.

با این‌حال گلکسی زد فولد 6 در برخی حوزه‌های دیگر نیز عملکرد مطلوبی از خود ارائه می‌دهد. وبسایت DxOMark به‌دلیل محدوده دینامیکی نسبتا وسیع و نورپردازی خوب، سطح پایین نویز در فضاهای روشن، تخمین عمق مناسب در عکس‌های بوکه، تثبیت‌کننده موثر ویدیو، نمایش مناسب رنگ‌ها هنگام ضبط ویدیو، جزئیات مناسب دوربین تله‌فوتو در عکس‌های دوربرد و ویدیوها با جزئیات خوب در اکثر شرایط، گوشی گلکسی زد فولد 6 سامسونگ را تحسین نموده است.

از سوی دیگر هیچ دوربینی بدون ایراد نبوده و وبسایت DxOMark بنا بر دلایلی نظیر خطاهای فوکوس خودکار در روشنایی کم، وجود مقادیری از نویز نوری و رنگی در تصاویر ثبت شده در روشنایی کم، پردازش نادرست رنگ‌ها به‌صورت گهگاه، وجود نویز نوری در تصاویر فوق‌عریض، تاریک بودن عکس‌های شبانه در صورت عدم استفاده از فلاش، فوکوس خودکار ناپایدار و فوکوس مجدد در حالت ویدیو از گلکسی زد فولد 6 انتقاد نموده است.

نوشته سامسونگ گلکسی زد فولد 6 دارای بهترین دوربین در میان گوشی‌های تاشو است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.