کپی‌برداری از اپل موجب عصبانیت رئیس سامسونگ شده است

سامسونگ ضمن برگزاری رویداد اخیر گلکسی آنپکد طی ماه گذشته از ساعت‌ هوشمند گلکسی واچ اولترا‌ و ایربادهای گلکسی بادز 3 و گلکسی بادز 3 پرو رونمایی کرد. اما این محصولات به بحث‌برانگیزترین تولیدات سامسونگ طی سالیان اخیر تبدیل شدند. همه چیز به طراحی این محصولات و شباهت آنها به اپل واچ اولترا، ایرپادز 3 و ایرپادز پرو 2 اپل مربوط می‌شود.

بر اساس یک گزارش جدید از کشور کره، Jay Y. Lee؛ رئیس اجرایی سامسونگ الکترونیکس از این اقدام ناراضی بوده و نگرانی خود پیرامون کپی‌برداری در بخش موبایل را ابراز نموده است. همچنین ظاهرا وی اقدامات نامشخصی را علیه TM Roh؛ رئیس واحد موبایلی سامسونگ اجرا کرده است.

برخی گزارش‌های داخلی ادعا می‌کنند که پس از جنجال بر سر سرقت طراحی اپل و مشکلات کیفی سری گلکسی بادز 3 و گلکسی واچ اولترا که طی ماه گذشته میلادی عرضه شدند؛ رئیس سامسونگ شخصا وارد عمل شده و اکنون فضای داخلی شرکت بسیار ملتهب است.

ظاهرا آقای Lee به منظور جلوگیری از تکرار چنین رویدادی در آینده خواهان تغییر در برنامه‌های آتی واحد موبایلی سامسونگ شده است. تمامی موارد فوق با توجه به این واقعیت قابل توجه هستند که رسانه‌های کره‌ای از رئیس سامسونگ به‌عنوان یک شخصیت محرمانه که به آسانی عصبانی نمی‌شود؛ یاد می‌کنند. اما این‌بار قضیه متفاوت بوده و گزارش تمامی رسانه‌های کره‌ای درباره شباهت میان ساعت و ایربادهای جدید سامسونگ با محصولات اپل احتمالا موجب عصبانیت Jay Y. Lee شده است.

سامسونگ گلکسی واچ اولترا (سمت چپ) در کنار اپل واچ اولترا (سمت راست)

سری گلکسی واچ سامسونگ تا ماه گذشته از قالب طراحی دایروی‌شکل که مختص برند کره‌ای بود؛ استفاده می‌کرد. با این‌حال بی‌تردید طراحی گلکسی واچ اولترا به قلمرو محصولات اپل وارد شده است.

سری گلکسی بادز 3 اولین ایربادهای سامسونگی با طراحی ساقه‌دار محسوب می‌شوند. این سبک از طراحی از سال‌ها قبل و با عرضه نخستین نسل ایرپادز توسط اپل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. امروزه بسیاری از شرکت‌های دیگر از این سبک طراحی استفاده می‌کنند. اختلاف زیاد میان طراحی گلکسی بادز 3 با مدل‌های نسل قبلی احتمالا بزرگ‌ترین دلیل شوکه شدن کاربران قلمداد می‌شود.

از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد که گلکسی بادز 3 پرو با مشکلاتی در زمینه کنترل کیفیت مواجه بوده و گزارش‌های گسترده از پاره شدن سری‌های گوشی سیلیکونی هنگام جداسازی آنها حکایت دارند.

تصویر سامسونگ گلکسی بادز 3 (سمت چپ) در کنار ایرپادز پرو 2 اپل (سمت راست)

نوشته کپی‌برداری از اپل موجب عصبانیت رئیس سامسونگ شده است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.