دولت ترکیه اینستاگرام را فیلتر کرد!

در اقدامی ناگهانی، دولت ترکیه دسترسی شهروندان خود به شبکه اجتماعی اینستاگرام را مسدود کرد. رگولاتوری فناوری اطلاعات این کشور بدون ارائه دلیل مشخص، از فیلتر شدن این پلتفرم محبوب خبر داد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر یکی از مقامات ترکیه، اینستاگرام را به سانسور پست‌های مرتبط با ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس متهم کرده بود.

هنوز مشخص نیست که آیا این فیلترینگ دائمی است یا موقتی. متا، مالک اینستاگرام، تاکنون به این اقدام واکنش رسمی نشان نداده است.

این اولین بار نیست که ترکیه به شبکه‌های اجتماعی محدودیت اعمال می‌کند. پیش از این نیز دولت این کشور پلتفرم‌های دیگری را مسدود کرده بود.

فیلتر شدن اینستاگرام در ترکیه در حالی صورت می‌گیرد که ایران نیز از سال گذشته دسترسی به این شبکه اجتماعی را محدود کرده است.

این اقدام دولت ترکیه با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است. بسیاری از کاربران از این تصمیم ابراز نارضایتی کرده و خواستار رفع فیلتر اینستاگرام شده‌اند.

نوشته دولت ترکیه اینستاگرام را فیلتر کرد! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.