سامسونگ عرضه سری گلکسی S25 با مشخصات فنی پیشرفته را تائید کرد

شرکت سامسونگ اخیرا گزارش درآمدی 3 ماهه دوم سال 2024 خود را منتشر کرد. همچنین برند کره‌ای به منظور پاسخگویی به سوالات تحلیل‌گران، نشست مطبوعاتی ویژه‌ای را برگزار کرد. در جریان انتشار این گزارش، مدیران سامسونگ وجود تراشه اگزینوس 2500 را تائید نموده و به پیشرفت‌های سری پرچمدار گلکسی S25 نیز اشاره کردند.

دانیل آرائوجو؛ معاون ارشد کسب‌وکار موبایلی سامسونگ (Samsung MX) ضمن توضیحاتی اعلام کرد: “ما مشخصا در حوزه نمایشگر و دوربین پیشرو بوده‌ایم و سری گلکسی S25 نیز در زمان عرضه، پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه خواهد کرد. همچنین ما در حال آماده‌سازی بهترین پردازنده‌های برنامه و حافظه‌های صنعتی برای تقویت عملکرد هوش مصنوعی و ارائه تجربه کلی فوق‌العاده هستیم.”

متاسفانه آقای آرائوجو صریحا اعلام نکرده که این پیشرفت‌ها شامل تمامی مدل‌های سری گلکسی S25 بوده یا صرفا به مدل اولترا محدود خواهند شد. شایعات نشان می‌دهند که گلکسی S25 اولترا‌ مجهز به دوربین 50 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 3 برابری و لنز فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی خواهد بود. برای مقایسه بایستی خاطرنشان کرد که گلکسی S24 اولترا مجهز به دوربین‌های تله‌فوتو و فوق‌عریض با رزولوشن 10 و 12 مگاپیکسل است.

این موضوع موجب هماهنگی بهتر دوربین‌ها با ماژول پریسکوپی جدید 50 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 5 برابری خواهد شد. با این‌حال شایعات نشان می‌دهند که مدل‌های ارزان‌قیمت‌‌تر گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی خود هیچ‌گونه پیشرفتی را تجربه نخواهند کرد.

از جنبه پردازنده‌های برنامه نیز برخی دستگاه‌ها مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 بوده و برخی دیگر احتمالا از تراشه بومی اگزینوس 2500 استفاده خواهند کرد (به شرط اینکه کارخانه تولید نیمه‌هادی سامسونگ بتواند بازدهی تولید را به اندازه کافی ارتقاء دهد). در این میان حتی برخی گزارش‌ها از به‌کارگیری تراشه‌های مدیاتک حکایت دارند.

پیکره‌بندی دوربین سامسونگ گلکسی S24 اولترا‌

در حال حاضر مشخص نیست که هر دستگاه از کدام تراشه استفاده خواهد کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد که تجربه به‌کارگیری انحصاری تراشه اسنپدراگون در سری گلکسی S23 طی آینده‌ای نزدیک تکرار نخواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی S25 اولترا مجهز به رم 16 گیگابایتی خواهد بود؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی به دو عضو دیگر خانواده گلکسی S25 نیز تعمیم خواهد یافت یا خیر (مدل استاندارد گلکسی S24 کماکان مجهز به رم 8 گیگابایتی است).

مدل استاندارد گلکسی S25 احتمالا مجهز به نمایشگر 6.36 اینچی خواهد بود. این نمایشگر در مقایسه با نمونه‌های 6.2 و 6.1 اینچی موجود در گلکسی S24 و گلکسی S23 از اندازه‌ای کمی بزرگ‌تر برخوردار است. فارغ از این موضوع، جزئیات چندان دیگری درباره نمایشگر گوشی‌های آینده منتشر نشده است. کارشناسان امیدوارند که گوشی‌های گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس همانند گلکسی S24 اولترا‌ از پوشش محافظ گوریلا گلس Armor استفاده کنند. این پوشش، میزان انعکاسات نوری از سطح نمایشگر را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

همچنین دانیل آرائوجو ضمن توضیحاتی پیرامون هوش مصنوعی اعلام کرد: “ما در حال توسعه اکوسیستم Galaxy AI در سطحی فراتر از گوشی‌های هوشمند و تعمیم آن به ساعت‌های هوشمند، ایربادها، انگشتر هوشمند، دستگاه‌های سری گلکسی تب و گلکسی بوک و همچنین سیستم‌عامل، اپلیکیشن و سرویس‌های خود هستیم. هوش مصنوعی هیبریدی گلکسی بسته به شرایط موجود برای استفاده سریع و پایدار از هوش مصنوعی بومی دستگاه و برای ارائه نتایج باکیفیت از هوش مصنوعی ابری بهره می‌گیرد. این در حالیست که ابزار امنیتی Knox از داده‌های مشتریان و اطلاعات شخصی آنها محافظت می‌کند.”

نوشته سامسونگ عرضه سری گلکسی S25 با مشخصات فنی پیشرفته را تائید کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.