تراشه تنسور G4 سری پیکسل 9 گوگل با حداقل پیشرفت عملکردی ارائه خواهد شد

گوگل آماده است تا گوشی‌های هوشمند سری Pixel 9 خود را در 13 آگوست/23 مرداد معرفی کند. درحال‌حاضر شایعات بسیاری پیرامون جزئیات مربوط به سری پیکسل 9 و گوشی تاشو پیکسل 9 پرو فولد به بیرون درز کرده است. بااین‌حال، تاکنون گزارش‌ها درباره تراشه Tensor G4 که در این گوشی‌ها استفاده خواهد شد، اندک بوده‌اند. یک گزارش جدید توسط Android Authority اما، بیان می‌کند که تراشه G4 یک ارتقاء بزرگ نسبت‌به تنسور G3 نخواهد بود.

تراشه تنسور G4

بر اساس این گزارش، Tensor G4 دارای معماری 4+3+1 خواهد بود که از هسته‌های جدیدتر ARMv9.2 تشکیل شده است: Cortex-A520 ،Cortex-A720 و Cortex-X4. این هسته‌ها کمی بهتر از هسته‌های G3 هستند که شامل چهار هسته Cortex-A510، چهار هسته Cortex-A715 و یک هسته اصلی Cortex-X3 است.

نتایج اولیه Geekbench حاکی از بهبود 11 درصدی عملکرد تک‌هسته‌ای و بهبود 3 درصدی عملکرد چندهسته‌ای است، اگرچه این نتایج باید با کمی شک‌وتردید درنظر گرفته شوند تا زمانی که داده‌های بیشتری در دسترس قرار گیرد.

Tensor G4 با مودم جدید Exynos 5400 ارائه می‌شود که پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای و بهبود کارایی را به‌همراه دارد و طبق گزارش‌ها تا 50 درصد مصرف انرژی بهتری نسبت‌به Exynos Modem 5300 مورداستفاده در سری پیکسل 8 ارائه می‌دهد. پردازنده گرافیکی نیز در Tensor G4 یکسان است. Mali-G715 مانند Tensor G3، اگرچه فرکانس آن در 940 مگاهرتز در مقایسه با 890 مگاهرتز نسل پیشین تنظیم شده است.

مشخصات کامل CPU و GPU تراشه Tensor G4 به شرح زیر است:

CPU (خوشه کوچک): 4 هسته Cortex-A520 با فرکانس 1.95GHz

CPU (خوشه میانی): 3 هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.6GHz

CPU (خوشه بزرگ): 1 هسته Cortex-X4 با فرکانس 3.1GHz

GPU: تعداد نامشخص هسته Mali-G715 با فرکانس 940MHz

تراشه تنسور G4

تراشه تنسور G4

با وجود این به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری، بسیاری از بلوک‌های IP سفارشی که تراشه‌های Tensor را تعریف می‌کنند، مانند تراشه امنیتیEdge TPU ، GXP ،BigWave و Titan M2، بدون تغییر باقی می‌مانند. فناوری تولید Tensor G4 نیز هنوز به‌عنوان FOPLP شناخته می‌شود.

در ابتدا، Tensor G4 قرار بود یک تراشه کاملاً متفاوت باشد که مستقل از سامسونگ ساخته شده است و با کد «redondo» شناخته می‌شد، اما تأخیرها منجر به تصمیم گوگل برای همکاری مجدد با سامسونگ شد. بنابراین Tensor G4 نهایی با کد «zumapro»، دارای حداقل ارتقاء نسبت به Tensor G3 با کد «zuma» است. به‌طور خلاصه، درحالی‌که Tensor G4 ممکن است یک جهش بزرگ نباشد، برخی از پیشرفت‌ها مانند مودم جدید را به‌همراه دارد که نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت‌هایی را ارائه می‌دهد.

نظر شما درباره نتایج بنچمارک تراشه تنسور G4 گوگل و حداقل پیشرفت عملکردی در آن چیست؟

نوشته تراشه تنسور G4 سری پیکسل 9 گوگل با حداقل پیشرفت عملکردی ارائه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

منبع: ترنجی

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.