هواوی به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های تاشو در بازار چین تبدیل شد

موسسه تحقیقاتی IDC در گزارش جدید خود به رشد بازار گوشی‌های تاشو چین در 3 ماهه دوم سال 2024 اشاره نموده است. بازار دستگاه‌های تاشو این کشور رشد سالیانه 104 درصدی را تجربه کرد و هواوی با کسب سهم 41.7 درصدی از کل فروش بر بازار سیطره یافت.

سهم هواوی از بازار گوشی‌های تاشو چین نسبت به دومین بازیگر بزرگ یعنی ویوو تقریبا دو برابر بیش‌تر بود. موسسه IDC جایگاه برتر هواوی را مدیون گوشی‌های میت X5 و Pocket 2 می‌داند. این دستگاه‌ها دارای تراشه‌های ساخت چین و قابلیت اتصال ماهواره‌ای هستند.

از سوی دیگر برند ویوو با عرضه گوشی‌های تاشو فوق‌العاده باریک ایکس فولد 3 و ایکس فولد 3 پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 نمایش پرفروغی داشت. فروش این گوشی‌ها دقیقا پیش از شروع دوره 3 ماهه دوم سال 2024 آغاز شد.

در دوره زمانی آوریل تا ژوئن 2024 فروش تمامی اشکال دستگاه‌های تاشو مجموعا به 2.57 میلیون واحد رسید. این رقم در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2023 و سه ماهه نخست سال 2024 افزایش یافته است. با این‌حال دوره تعطیلات یعنی 3 ماهه پایانی سال 2023 کماکان موفق‌ترین دوره برای بازار گوشی‌های تاشو چین محسوب می‌شود.

با توجه به محبوبیت بالا گوشی‌های تاشو انتظار می‌رود که این بازار در 3 ماهه سوم سال 2024 نیز نسبت به 3 ماهه دوم همین سال و 3 ماهه سوم سال 2023 روندی روبه رشد را تجربه نماید.

هواوی با عرضه گوشی تاشو صدفی‌شکل خود موسوم نوا فلیپ احتمالا می‌تواند سهم بیش‌تری از بازار را به خود اختصاص دهد. این گوشی تاشو جدید در مقایسه با سایر مدل‌های هواوی احتمالا از نمایشگر خارجی کمی بزرگ‌تر و احتمالا قیمت‌گذاری ارزان‌تری برخوردار خواهد بود.

نوشته هواوی به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های تاشو در بازار چین تبدیل شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.