AMD با عملکرد قوی در بخش هوش مصنوعی، گزارش مالی مثبتی را منتشر کرد

شرکت AMD، غول پردازنده‌ دنیا، نتایج مالی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ خود را منتشر کرد که از انتظارات تحلیلگران فراتر رفت.

بخش قابل توجهی از رشد درآمد AMD به دلیل افزایش تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی، به ویژه تراشه Instinct MI300 بوده است. این تراشه که رقیب مستقیم H100 انویدیا محسوب می‌شود، در مدت کوتاهی به فروش بیش از یک میلیارد دلار دست یافت.

نکات کلیدی گزارش مالی AMD به رشد چشمگیر درآمد بخش مرکز داده، عملکرد قوی تراشه MI300، افزایش درآمد بخش پردازنده‌های مرکزی و کاهش درآمد بخش گیمینگ مربوط می‌شود.

درآمد مرکز داده AMD بیش از دو برابر شده و به 2.83 میلیارد دلار رسیده است. درآمد بخش پردازنده مرکزی نیز 49 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. البته AMD در بخش گیمینگ با کاهش 59 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته مواجه شده که عدد قابل توجهی است.

AMD قصد دارد با معرفی نسل‌های جدید تراشه‌های هوش مصنوعی، همچنان به رشد خود در این بازار ادامه دهد. تراشه‌های MI325X ،MI350 و MI400 به ترتیب در سه‌ماهه چهارم امسال، سال 2025 و 2026 عرضه خواهند شد.

رقابت بین AMD و انویدیا برای تسلط بر بازار تراشه‌های هوش مصنوعی به شدت افزایش یافته است. در کنار این مورد، رشد سریع بازار هوش مصنوعی نشان می‌دهد که این فناوری به یکی از مهم‌ترین فناوری‌های آینده تبدیل خواهد شد.

البته با توجه به گزارش منتشر شده قطعا نتایج مثبت مالی AMD بر قیمت سهام این شرکت و سایر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نیز تأثیرگذار خواهد بود.

نوشته AMD با عملکرد قوی در بخش هوش مصنوعی، گزارش مالی مثبتی را منتشر کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.