سریع‌ترین حافظه رم GDDR7 دنیا معرفی شد: انقلابی بزرگ در حافظه‌های گرافیکی

شرکت کره‌ای اس‌کی هاینیکس با رونمایی از سریع‌ترین حافظه GDDR7 جهان، گامی بزرگ در جهت بهبود عملکرد کارت‌های گرافیک برداشته است.

این رم جدید با سرعت خیره‌کننده ۳۲ گیگابیت بر ثانیه، عملکردی ۶۰ درصد سریع‌تر نسبت به نسل قبلی خود ارائه می‌دهد و می‌تواند در برخی کاربردها به سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه نیز دست پیدا کند. این افزایش سرعت چشمگیر، امکان پردازش حجم عظیمی از داده‌ها را در کمترین زمان ممکن فراهم کرده و نیازهای روزافزون صنایع گوناگون مانند هوش مصنوعی، گرافیک‌های سنگین و محاسبات با عملکرد بالا (HPC) را برطرف می‌کند.

از ویژگی‌های کلیدی رم GDDR7 جدید این سازنده به سرعت فوق‌العاده بالای آن، مصرف انرژی پایین و پایداری حرارتی اشاره کرد. این رم قادر است بیش از ۱.۵ ترابایت داده را در هر ثانیه پردازش کند. کارایی مصرف توان آن نیز نسبت به نسل قبلی بیش از ۵۰ درصد بهبود یافته است.

همچنین استفاده از فناوری‌های نوآورانه در ساخت این رم، مقاومت حرارتی آن را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

این رم جدید اما تأثیر بسیار زیادی بر صنایع مرتبط خواهد داشت. مثلا با استفاده از رم GDDR7، تجربه گیمینگ با بهبود چشمگیر گرافیک و روان‌تر شدن بازی‌ها همراه خواهد بود. حتی این رم به مدل‌های هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا داده‌های حجیم را سریع‌تر پردازش کرده و نتایج دقیق‌تری تولید کنند.

سرعت بالای این رم GDDR7 به کامپیوتر در انجام محاسبات پیچیده و شبیه‌سازی‌های علمی کمک شایانی خواهد کرد.

با تولید انبوه رم GDDR7 در پاییز امسال، انتظار می‌رود که این فناوری به سرعت در محصولات مختلف مانند کارت‌های گرافیک، کنسول‌های بازی و سرورها مورد استفاده قرار گیرد. این نوآوری می‌تواند به عنوان یک محرک اصلی برای پیشرفت در صنایع مختلف عمل کند و به توسعه محصولات جدید و قدرتمندتری منجر شود.

نوشته سریع‌ترین حافظه رم GDDR7 دنیا معرفی شد: انقلابی بزرگ در حافظه‌های گرافیکی اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

تاریخ انتشار

در

,


با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.