سامسونگ برای نخستین بار موجودیت تراشه اگزینوس 2500 را تائید کرد

سامسونگ برای نخستین بار، وجود تراشه اگزینوس 2500 را رسما تائید کرد. غول فناوری کره‌ای در جریان انتشار گزارش عملکرد مالی سه ماهه خود به نام تراشه 3 نانومتری آینده اگزینوس اشاره کرد.

این نیمه‌هادی پس از اگزینوس W1000 دومین تراشه 3 نانومتری سامسونگ به‌شمار خواهد رفت. تراشه اگزینوس W1000 در اوایل ماه جاری میلادی معرفی شد. سامسونگ احتمالا حداقل در برخی مدل‌های خانواده گلکسی S25 از تراشه اگزینوس 2500 استفاده خواهد کرد.

سامسونگ در جریان انتشار گزارش عملکرد مالی سه ماهه دوم سال 2024 خود برای نخستین بار از تراشه اگزینوس 2500 نام برد. به گفته سامسونگ، کسب‌وکار System LSI این شرکت که حسگرهای دوربین و پردازنده‌های مورد نیاز گوشی‌های هوشمند را طراحی می‌کند؛ به منظور اطمینان از تامین منبع پایدار تراشه اگزینوس 2500 برای محصولات پرچمدار تمام توجه خود را متمرکز نموده است.

یه گفته سامسونگ اولین تراشه 3 نانومتری این شرکت با نام اگزینوس W1000 با استقبال مثبتی از جانب بازار مواجه شده است. بنابراین ظاهرا سامسونگ اطمینان دارد که دومین تراشه 3 نانومتری این شرکت که با استفاده از دومین نسل فرآیند GAA تولید می‌شود؛ در زمینه عملکرد و بهره‌وری انرژی با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نخواهد شد.

انتظار می‌رود که سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس در اکثر بازارها از تراشه اگزینوس 2500 استفاده کند؛ در حالی‌که مدل‌های عرضه شده در بازارهای چین، ایالات‌متحده و آمریکای شمالی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهند بود. اگرچه گوشی گلکسی S25 اولترا احتمالا به‌صورت انحصاری از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده خواهد کرد.

بر اساس برخی گزارش‌ها تراشه اگزینوس 2500 مجهز به پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای شامل یک هسته قدرتمند کورتکس X5 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، سه هسته کورتکس A730 با فرکانس 2.3 تا 2.5 گیگاهرتز، دو هسته کورتکس A730 با فرکانس کمی پایین‌تر و چهار هسته کورتکس A520 خواهد بود. این تراشه احتمالا از پردازنده گرافیکی بومی سامسونگ موسوم به Xclipse 950 بهره خواهد برد. این GPU بر پایه معماری RDNA3 شرکت AMD توسعه خواهد یافت.

برخی شایعات ادعا می‌کنند که سامسونگ با عرضه تراشه اگزینوس 2500 بالاخره می‌تواند بهره‌وری انرژی تراشه‌های اگزینوس را به سطحی قابل رقابت با پردازنده‌های اسنپدراگون ارتقاء دهد. در صورت تحقق این امر، سامسونگ احتمالا برگ برنده بزرگی را در اختیار خواهد داشت.

نوشته سامسونگ برای نخستین بار موجودیت تراشه اگزینوس 2500 را تائید کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان



با عنایت به اینکه سایت «اخبار تکنولوژی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار تکنولوژی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.